Thursday, January 19, 2012

PUTERI KU SAYANG... Al- Fatihah

Assalammualaikum

benar orang kata naluri hati itu x bisa menipu... ketika kita kesedihan dan hati kegelisahan berserah lah pada Allah, Dia lebih mengetahui... 

7 November 2005... Allah telah memberikan seorang puteri yang sangat comel, bijak dan penuh kasih sayang di dalam keluarga kami... nama diberi... NUR HAFIY ARDINI BINTI MOHAMAD HISHAMMUDIN... pernah saya bercerita tentang kebijaksanaan dia... tentang diri dia... tentang perkara yang berkaitan dengan dia.... kat sini dan sini...
saya sangat sayang kat dia... kasih sayang saya pada dia sangat banyak... teramat banyak hingga selalu merindui dia... namun... pada 17 januari 2012... Allah lebih menyayanginya... pada usia 6 tahun dan 3 bulan... dia pergi meninggalkan semua yang mengasihani, menyayangi dan mencintainya bertemu dengan Penciptanya... Allah S.W.T... Allah lebih menyayanginya... lalu tanpa sebarang fitnah dan noda dunia... dia pergi ketempat yang paling bahagia... menanti ibu bapanya di sana...

walau pemergianmu diiringi air mata, namun anakku... kami redha... kau pergi ke tempat yang terindah iaitu syurga... jadilah puteri disana... jadilah bidadari yang paling comel dan cantik sayangku... semoga kau bersama dengan kekasih2 Allah di sana... bersama orang2 yang soleh dan solehah...

puteri kesayanganku... pemergian mu sangat cepat...sangat pantas... masih terasa pelukan dan ciuman mu anakku... masih ada kerinduan bersalut dihati ku...
namun... x sempat mak su melepaskan segala kerinduan... kakak pergi dulu meninggalkan mak su...
pemergian yang akan membuatkan mak su akan merindui puteri mak su nih selalu... yang akan memberi mak su kekutan untuk terus melayari kehidupan ini... pemergian yang meninggalkan jejak yang sangat dalam di hati mak su...

kasih sayang yang Ardini berikan sangat banyak... sangat membahagiakan... kakak umpama bidadari kecil yang datang memberi sinar dan berjuta kebahagiaan... dan ketika sampai masa... kakak pergi meninggalkan kami dengan kenangan-kenangan kakak...

puteriku Nurhafiy Ardini... ketika di hari2 akhir kakak, mak su umpama dapat merasai satu kesayuan... satu kesedihan... dan satu pemergian... namun... mak su tak dapat menangkap perasaan itu sebagai satu perpisahan dengan mu... mak su menafikan rasa itu sebab mak su ingin terus bersamamu hingga ke satu masa yang lebih lama... namun apakan daya... sebelum mak su sempat tiba dan berjumpa dengan mu... kau pergi terlebih dahulu...

hanya doa dan ayt2 suci dapat mengiringi perasaan rindu ini.. hanya  doa pada Illahi dapat mengirimkan rasa dihati... walaupun air mata belum mampu berhenti... sebak di dada masih perit di telan... namun pemergian puteriku sayang... aku redha...
kau pergi bertemu Pencinta yang hakiki... ke tempat yang abadi...

mak su akan selalu merindui Ardini... sampai bila2 Ardini lah puteri dihati ini... semoga Allah akan pertemukan kita suatu hari nanti sayang... masanya akan tiba untuk setiap umat manusia... bezanya waktu, masa dan caranya sahaja...

"Ya Allah Kau berilah kekuatan kepada kami semua, dalam menghadapi ujian ini...Ya Allah... Engkau berilah kepada kami rahmat dan nur Mu... berikanlah kepada kami kesabaran yang tinggi... Engkau redhalah hati kami dalam melalui kehilangan ini... sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang maha segalanya... yang memberi rezeki dan kasih sayang... Ya Allah... jagalah hati ku di dalam agama Mu... di dalam landasan Mu... di dalam islam dan iman... aku memohon rahmat dari Mu Ya Allah... Sesungguhnya Engkaulah Tuhan sekalian alam yang mengetahui segala yang tersirat dan tersurat..."
semoga roh ALLAHYARHAMAH NURHAFIY ARDINI bersama2 orang2 yang beriman... bersama2 kekasih2 Allah... dan ditemani bidadari syurga...
mak su selalu menyayangi ARDINI...
~AL-FATIHAH~


Arwah pergi dalam waktu yang pantas dan mengejutkan... x sampai 24 jam di hospital sungai buloh... Allah kembali menjemputnya.... arwah demam denggi dan lambat dikesan doktor... bila semakin teruk, doktor juga tak mampu melakukan apa2 kerana Allah lebih mengetahui yang terbaik buat mu sayang....

19 comments:

HAFIZAL said...

alfatihah.....

semoga mak su tabah dalam mengahadapi kehilanagn ini, bykkan berdoa kepadanya yg esa.

QueeN TerataI said...

Al-Fatihah... knp dgn puteri ni maksu?

naiemah_ramli said...

alfatihah..

sabar ek...syurga tempatnya.. ^__^
boleh tanye? sakit ape? maaf kalau sy bertnya..

Cikgu Ma said...

al-fatihah..tabah yea...

Dylla Abas said...

sayu hati akk baca entri ni..moga puteri dan keluarga tabah hadapi semua dugaan Allah ni ye..

al-fatihah utk Allahyarhamah Ardini

C!K NoRa said...

al fatihah....

Lia Irdelia said...

sedihnya..
tabahkan hati yer..

bahaya sungguh denggi ni

Si BuDaK KaChAk said...

Al-Fatihah...


sayunye...jujur air mata ni mengalir terbayangkan ank buah dekat rumah.

Rasa tak sabar je nak bercuti utk berjumpa dengan ank buah...

T_T

3no gr33ny said...

alfatihah..
harap tuan puteri byk kn bersabar..hamba juga faham akan kehilangan itu

kiz said...

aku dapat merasai kesedihan ini..
AL-FATIHAH

msredcheesecake said...

Alfatihah.... Takziah buat keluarga.... Besar dugaan ini.... Tabahlah yea....

Muhammad Burn said...

comelnya... :(

Ca Cik Duyung said...

harap kamu sekeluarga tabah dan redhakan pemergian arwah ye....

Kancil 8349 said...

Al fatihah

Zul Fattah said...

innalillah.. ya Allah.. sabar na..
Al-Fatihah..

deardearyhaty.blogspot.com said...

semoge kluarge nye tabah mhdapi dugaan ini..al fatihah..

Gen2Merah said...

al-Fatihah,.. Allah lebih menyayangi nya kan...

aizamia3 said...

Al-Fatihah.

EyA edamanhatiku said...

al fatihah..

takziah n byk2 sabar ya..
redhakan pemergian arwah