Tuesday, January 24, 2012

betapa cinta itu ibarat lautan

ASSALAMMUALAIKUM

sebenarnya x ada kata-kata lagi mampu aku lafazkan... namun aku redha dan menerima pemergian puteri kesayangan ku sebagai satu ujian dan anugerah dari Allah... ujian bagi menguji kesabaran dan keredhaan ku... dan anugerah pula adalah tempat yang akan ditempatkan buat puteriku itu sangat tinggi... aku jua x mungkin mampu ke situ... dan sayangku x perlu melalui derita-derita duniawi... berbahagialah sayang ku... 

setelah mendiam diri mencari keredhaan dan kekuatan bagi semangat yang baru... aku kini kian memahami kehidupan... tahun 2012 merupakan tahun akan menjelangnya umur ku ke 25 tahun... dan sudah mula bermain di mulut semua orang tentang alam perkahwinan ku... hurm....

tipulah aku jika aku kata x ingin untuk aku berumahtangga... tipu lah jua jika aku kata aku langsung x ingin berumahtangga... namun aku serahkan semua itu kepada ketentuan... hanya Allah yang lebih mengetahui... ingin juga aku memiliki sebuah keluarga bahagia... dan mendapat cahayamata yang comel, cantik dan baik seperti puteri kesayanganku... tapi bila dan bagaimana aku x tahu...

hurm... tapi apa yang aku lebih faham sekarang adalah aku ingin kehidupan yang bahagia... cinta sampai syurga... hurm... 

cinta itu ibarat lautan yang luas..
ketika kita melalui percintaan,
kita akan mengharungi segala kemungkinan,
kita akan berjuan dalam badai, bermain dengan ombak...
kita akan bertemu dengan angin dan kadangkala berperang dengan ribut...
kita akan bahagia melihat ketenangan samudra dan kagum pada sang pelangi...
sangat banyak laluannya pada lautan cinta...
kadang-kadang kita merasakan panas yang akan panjang... 
tapi tiba-tiba hujan ditengahhari...
bila kita gusar dalam kehujanan, ribut pula silih berganti...
kala kita bersedih mengenangkan ribut...
mendung mula berarak dan lahirlah pelangi yang indah...
hebatkan percintaan...
ibarat lautan yang luas dan samudra yang indah....


pernah jiwa aku menangis kerana cinta... disebabkan itu mana mungkin mudah untuk aku terima cinta... aku pernah terlalai,,, namun sekarang yang kucari adalah cinta dari Allah... moga suatu hari, aku alan diketemukan dengan cinta ku itu... hanya Dia yang lebih mengetahui.... 

kala cinta ku pergi... ada cinta lain yang hadir.. dan tika cinta yang terakhir... aku ingin  bawanya sampai syurga....

12 comments:

naiemah_ramli said...

smoga akak mndapat cinta yg terakhir untuk dri akak. & dipercepatkan jodoh..amin.. =)

Selendang Merah said...

InsyaAllah permata...jodoh, kematian semua sudah tertulis cuma cepat dan lambat jew..

sm doakan agar permata akan dapat apa yg permata cari...

Selendang Merah said...

InsyaAllah permata...jodoh, kematian semua sudah tertulis cuma cepat dan lambat jew..

sm doakan agar permata akan dapat apa yg permata cari...

Cikgu Ma said...

cinta itu suci..kadang2 berwarna-warni...kadang2 sangat sakit untuk dirasai...

3no gr33ny said...

andai sudah tiba masanya...tepatlah Dia akan ketemukan pemilik rusuk kita yang sebenarnya..jangan terlalu kecewa..cukup sekadar berjaga-jaga

QueeN TerataI said...

itulah warna warni kehidupan... bila melalui segala pahit manisnya baru kita tahu betapa bererti dan bermaknanya hidup kita.. dan mungkin kita akan sedar suatu hari nnt bahawa kita adalah manusia yg kuat dan gagah krn berjaya mengharungi segala dugaan... byk2kn berdoa.. selain berdoa kenalah juga berusaha.. insyaAllah setiap dari kita dah tertulis jodohnya cuma antara cepat dgn lambat jer... apa2 pun jgn lupa berusaha.. bordoa dan bertawakal... xboleh juga nak serahkan 100% pada takdirkan...

aizamia3 said...

moga doa dan usaha membantu ke arah itu..

akoo pae said...

insyaAllah..nnt cinta tu akan hadir jugak..=)

L said...

jom kawin.. hahha

jom hayati..=)
lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

Dylla Abas said...

bercinta kerana Allah..pasti sampai ke syurga..insyaAllah :)

EyA edamanhatiku said...

wish u all de bez.. cinta dtg tanpa diduga so slalu2 la tngok skeliling but cnta tuhan kna usaha baru boleh dpat tu

Zul Fattah said...

sabar.. jodoh manusia sudah ditentukan dlm kandungan lg.. my Allah with u