Wednesday, November 30, 2011

langkah yang salah

Assalammualaikum...

sekali lagi dan telah berkali-kali... orang kata belajar dari kesalahan.. beringat dari keterlanjuran... tapi aku masih lagi telajak... entah la kenapa... aku mungkin patut enyalahkan diri sendiri atas keterlanjuran ini... orang kata walau dihati sakait jangan lepas pada mulut... sebab mulut akan mentafsir kata hati... tapi akan menafikan rasa sebenar luahan hati...

kebenaran yang sakit, bila kita cuba luahkan, ia akan menjadi lebih sakit... bagaimana cara pon, ia akan jadi sangat-sangat sakit... hurm...

apa yang berlaku???

aku telah membongkar rasa ketidakpuasan hati aku pada lecturer yang  pernah aku ceritakan disini....BACA LAH... TAPI SETELAH SEMUA DIMUNTAHKAN... LAIN PLAK PENAFSIRANNYA...aku telah dikatakan sebagai murid yang lupa diri dan x menghargai jasa guru.. sedihnya aku rasa.. sedangkan aku meletakkan separuh dari kesabaran aku untuk menghadapi kelas dia... aku meltakkan ego aku pada tahap yang plaing bawah dan usia aku pada thap yang paling kanak-kanak... kenapa??? sebab bila aku dimarah... aku boleh bersabar...

aku memberikan banyak masa untuk menghafal skrip dan mencari watak-watak lakonan... aku dapat skrip pon dah lambat... masa cuti raya haji... bayangkanlah aku mula mengkaji skrip setiap hari... dalam masa yang sama aku cuba memastikan esement yang lain berjalan lancar...kenapa??? sebab aku takut kena marah.. aku takut kena maki macam-macam... aku cuma ingin lecturer tu faham yang aku cuba memberi yang terbaik dan ingin dilayan seperti seorang pelajr mahasiswa bukan kanak-kanak... 

tapi bila semua itu aku luahkan... dia mengherdik aku dengan sms-sms ugutan dan buat aku jadi serba salah.. dia mula cuba membetulkan kayu yang dah memang patah... aku tak pernah meminta rehat yang panjang... aku cuma meminta waktu yang cukup dan jadual yang boleh membiarkan aku bernafas.. bukan aku seronok pon dia biar aku rehat lma-lama dan bila dah dekat time show, aku dilayan macam apa lagi... tak adil buat aku... dia buat aku rasa betapa aku nih bengong dan bodoh...

kenapa orang yang terpelajar macam dia tak boleh nak merungkai permasalahan nih menjadi lebih baik??? mengapa dia perlu menjadikan lebih buruk dan teruk... hurmmm... ntah la.. aku serahkan pada Allah dan biarlah segalanya terjadi seperti yang telah Dia takdirkan... 

mungkin aku perlu reduce rasa stress dan panas baran aku...
berkenaan entry ini.... (ini)
saya mengucapkan terima kasih yang memberi nasihat dan terimakasih juga yang memberi kekuatan... sangat-sangat menghargai keperihatinan anda semua.. saya sayang kalian...

p/s:::: this coming thursday = 1 december  = MY BIRTHDAY... huhuhu... 12 month to go i'm sweet 25..hahahahaha...:)

10 comments:

naiemah_ramli said...

sabar ek.. ^__^

Gen2Merah said...

hadapi semuanya dengan ketenangan yaa...

Dylla Abas said...

breath Puteri..relax..kadang2 bila terlalu fikirkan banyak masalh pun buat hati kita jadi tak tenang.bila hati tak tenang,masa tulah syaitan mula mainkan peranan.jangan biarkan syaitan menguasai hati kita ye dik..chill (",)

yusuflaili(Goku) said...

salam;
sebabnya lecturer tu manusia biasa walau sepandai mana atau sebijak mana sekalipun dia, dia sebenarnya jauh masih lemah dan serba kekurangan..

CikGu Ma said...

25??? muda lgi...akak up 2 tahun...hehehe

Cik Jingga said...

wow..esok ya BD.. hehehe.. sok nya pulak saya pnya turn..tpi saya 19..hahahhaha

Selendang Merah said...

sabar yew puteri istana...banyak berdoa insyaAllah semua akan baek2...

محمد رازيق said...

sabar dan tenang :) sy lagi muda .. hehehe

budak penjara said...

org yg berpelajaran la biasanya ssah nk memahami permasalahan org lain..asyik dok pk dia je betul

3no gr33ny said...

inilah ujian Dia..harap tuan puteri kuatkan iman dan bersabar..