Friday, October 21, 2011

sebalik hujan pasti ada pelangi...

(assalammualaikum)

sebenarnya... saya sangat busy sekarang nih dengan projek2 yang datang secara bertalu-talu... jadi saya x sempt berblogging.. disamping itu internet dirumah saya bermasalah.. apa ntah yang dibuat oleh abg TM tu hari2.. internet tak elok gak... malam nih saya lepak jer kat library... so sempat la melawat blog2 yang dah lama x melawat... dan sempat update...

marilah kita senyum bersama2... sebab senyuman itu bisa menghilangkan segala ketegangan... apa ketengangan saya kala ini???
  1. saya ada konflik dengan seorang lecturer yang minta saya membaca fikiran dia.. sedangkan saya tak tahu jawapannya... bila saya beri jawapan saya, saya dimarahi.. bila saya beri jawapan dari nota dia..saya tetap dimarahi.. saya berusia 24 tahun dan di ajar seperti berusia 8 tahun... sangat2 stress jumpa lecturer yang tak tahu soal psikologi pendidikan nih...
  2. saya rasa takut x dpat menyempurnakan tugasan2 yang diberikan dalam waktu serentak..
  3. saya juga takut tindakan saya bisa mengguris hati teman2.. tapi saya pegang kepada kata2 dalam sejuta orang, tak semua yang akan menyukai kita...
so, apa lagi yang mampu saya buat kalau bukan meluahkan... hurm... namun selapas ketegangan itu, kini saya lebih merasakan bahagia... dan lebih sangat gembira... kenapa??? sebab hati saya sedang belajar menerima segala keadaan dengan rela.. dengan hati yang pasrah dan bersyukur.. Allah tahu apa yang telah dia tetapkan... jadi sentiasalah jadi hamba yang bersyukur k... 

saya yakin ada sebab kenapa saya perlu rasakan ketegangan ini... saya yakin ada sebab kenapa saya perlu melalui kesakitan ini... dan saya yakin Allah beri kerana saya mampu...

p/s:::: minggu depan saya dapat skrip... doakan skrip yang senang untuk saya hayati watak... dan doakan juga saya boleh berlakon dibawah teori mayerhold.. huhu sangat susah dan mencabar semester ini..:)

7 comments:

aimie amalina said...

byknye cabaran akak ye
hurm3..
insyaAllah dipermudahkan segalan urusan akak
payah juga dpt lect cm tu kan kak
x pela..buat mne yg termam pu kan

lega asenye bile bace akak dah lega sikit..


semoga dpt skrip yg sesuai dgn jiwa =]

Gen2Merah said...

kesian cik permata hadapi situasi yang macam tu,. kalau saya di tempat tu mesti saya akan gelabah macam tu.. apa pun hadapi semuanya dengan senyuman ye.. semoga baik2 saja...

kizmyself said...

semoga segalanya dipermudahkan.

ZWAN SABRI said...

Ayooo, payahla kalaw dapat lecturer macam tuu.. HUHU

MySuaraBlog: Contest Daniel Adie : SISPA

Selendang Merah said...

setiap yg belaku untuk menguatkan lagi kita untuk masa depan..

Dylla Abas said...

hmm..susah sebenarnya nak jumpa dengan orang yg redha menghadapi dugaan Allah macam ni.apa pun tahniah sebab puteri berjaya dan sy doakan semoga puteri terus berjaya..amin :)

3no gr33ny said...

hamb ajjuga tersangatlah tidak suka akan lecturer yang melayan student macam dak skolah rendah..huhu..