Tuesday, September 27, 2011

1st Segmen Santri : Komputer Kesayanganku...

assalammualaikum...

malam nih macam ok sikit nak online.. sedangkan esok kelas kul 8 pagi.. takpe..nak sahut jemputan kawan2 yang buat segmen.. thanks sudi jemput saya..

ok, nih santri nak kita cerita tentang komputer kesayangan ku... serius dulu masa diploma saya guna komputer... walau dah tua n usang.. usb pon x leh guna.. pen drive pon kena install... tapi saya sayang komputer tua itu... sayangnya x ada gambar untuk saya tunjukkan... komputer tu dah berjasa dari generasi ke generasi.. dari abang, kakak n seterusnya saya... apa yang lebih mudah... komputer tu dah siap ngan printer... so x payah g cc.. print jer sekali... sebab dia masih gunakan disket.. sukarlah nak cari cc yang masih iktiraf disket... tapi malangnya... printer tu rosak plak setelah lama dibiarkan tanpa digunakan... jadi nak guna time degree nih memang sukar la... jadi akhirnya yang rosak terus ditukar ganti... hehehe.. macamna pon saya sangat menghargai komputer kesayangan saya tu... betul.. jasanya sangat banyak buat saya..:)

so sekarang saya guna laptop yang berjenama compaq (presario CQ40).... hurm... Alhamdulillah... sepanjang penggunaannya, laptop nih pon dah mula taburkan jasanya pada saya... sayang sangat laptop nih... peribadi n dah rasmi lah jadi buah hati pengarang jantung saya... semua ada dalam otak dia.. harap dia lama bersama saya... jangan ragam2 k baby... love u sangat.... sepanjang saya guna laptop nih dalam umurnya hampir mencecah 3 tahun nih..laptop sangat membantu saya... x banyak ragam dan saya sangat senang dengan apa yang sedia ada padanya.. so saya rasa sayang sangat nak lekat stiker ke wall ke kat cover dia.. sebab saya terima baby saya seadanya... tapi maaf la baby, memang saya malas nak cuci baby hari2.. huhu... 

melampau x cerita saya... saya sayang baby saya nih..:) dia tolong saya siapkan esement, cari rujukan n info dan bina istana biru... love u baby soooooooooooo...much!!!!

nak tengok x gambar baby saya??? jap erk..:)




nampak x baby saya tu??? hehhehe... nih masa sem lepas nih... gambar nih di ambil setelah adanya piala sebelah baby saya tu... keh3... sekarang piala tu dah bawa balik umah... tapi baby saya still ada kat situ... cuma cooler pad n mouse dah tukar... cooler pad yang bertutup dibawah.. so senang on9 atas katil.. mouse warna oren sama ngan warna pelpik pooh tu..hehehe.... saya my baby sangat2....:)


ok.. ini saja cerita saya.. sekian..:)
thanks tuan segmen..:)

5 comments:

Unknown said...

terima kasih tuna puteri..sebab sudi jaoin segmen ni. mmg banyak jasa laptop tuan puteri ni...

Si BuDaK KaChAk said...

ok la tu...laptop kite pun da rosak...tak tau la bile nak amik laptop baru...nk kne kumpul duit gaji dlu... :(

Zul fattah said...

haha.. aku guna acer 4315 je.. ingat nk tukar baru r..

Unknown said...

banyak betol jasa2 nyer..

awak..
nak jemput join GA nie..
http://mentega-terbang.blogspot.com/2011/09/give-away-gila-printscreen.html

Ce'gu JAERA said...

laptop saya pun dah cecah hampir 3 tahun.. alhamdulillah hendaknya..