Wednesday, September 28, 2011

Segmen Kancil8349 : Pengalaman Semasa Perkhemahan Unit Beruniform


nak join??? sila klik banner k..:)

ok... serius nih... saya x berpengalaman g kem beruniform masa sekolah... kalau kem pon, untuk akademik atau motivasi... itulah kem2 yang selalu saya join.. tapi untuk badan beruniform saya x pernah join... tapi, saya ada gak join masa first sem degree hari tu... saya diwajibkan ambil pengurusan kokurikulum... biasalah persediaan as a teacher nanti.. sedangkan saya bakal menjadi guu tadika... tapi sapa tau saya di postingkan ke smk teknik atau vokay ke..kan??? so at least saya ada sedikit ilmu dalam pengurusan koku... dalam kelas saya ada hampir 200 orang.. setelah di bahagikan kepada 5 kumpulan, kemudian setiap kumpulan diberi tanggungjawab untuk handle persatuan, sukan, kelab, kebudayaan dan unit beruniform... kot... saya x ingat.. tapi satu kumpulan ambil satu scope jer... so.. kumpulan saya dapat unit beruniform.. ini hasil dari cabutan undi... jadi kami memilih unit beruniform polis... hehe.. mula2 mcm x best jer.. sebab mesti kena kawadkan??? rupanya x.. best sgt... sebab kami kan sedang berlatih membuat pengurusan.. setiap org mendapat jawatan dan organisasi terbentuk... huhu...

saya dapat tanggungjawab menjadi bendahari untuk program hari raya... memang best sangat2... hehhe.. ok, dan selain tu ada lagi satu aktiviti besar2an iaitu menganjurkan kem... inilah pengalaman saya join kem badan beruniform.. mula2 sangat la takut sebab first timekan??? tapi bila dah sampai... sangat seronok... hurm.. tiba2 aku menjadi sangat sporting.. selain tu macam berani jer...

apa yang berani sangat??? pertama kali saya buat "flying fox" ... huish... memang gerun sangat.. dan apa yang menakutkan, saya jatuh di pertengahan tali yang tinggi tu.. memang la ajal maut ditangan Allah... x akan lewat seminit atau awal sesaat... jadi waktu tu memang umur saya masih panjang... sebab tu hidup lagi sampai sekarang... syukur Alhamdulillah...orang yg tengok semua dah macam gerun.. fesi2... semua dah gelabah.. diorang muka cuak sangat.saya memang cuak gak..tapi bila dah selamat tu... saya dah x rasa apa2... tapi apa yang bestnya tibalah masanya saya menjadi VIP dalam kem tu.. hahhaha.. tiba2 semua fesi prihatin ngan saya... hurm... apapon kenangannya... memang itulah kem badan beruniform yang paling best dan menjadi memori untuk saya sampai bila2..:)

itu saja kot story saya...

thanks kancil... hehhhe... akhirnya sempat gak saya join segmen nih..:)

6 comments:

Nasz said...

flying fox pernah tengok tapi tak pernah try.

MOHD NASER.com

3no gr33ny said...

heheh...jadik cikgu mesti la semua boleh..yer dak..?

Kancil 8349 said...

bestnya Puteri dapat naik flying fox...Kancil ndak pernah seumur hidup...hehehe...masa kat maktab pun ndak ada buat macam nie...hehehe...

apapun terima kasih kerana sudi menyertai segmen Kancil

ciK LyndaWawa said...

hai cikgu..salam singgah..=]

cik RQS said...

flying fox memang best kn?..hihi,,=)


http://qasehsaifudin.blogspot.com/2011/09/segmen-kancil-8349-pengalaman-semasa.html

- LIANA ASIF - said...

as'salam... datang dari segmen yang sama...
jatuh dari flying fox?? wah takutnya, saya pnah naik flying fox, siap buat gaya superman lagi..hehe.. tapi alhamdulillah xde pape yg terjadi..
berkhemah ni best, tp kena kerelaan sendiri, bukan paksaan, nnt jadi lain lak, hehe
ape pun, nice entry.. :-)

http://wardahhati.blogspot.com/2011/10/segmen-kancil8349-pengalaman-semasa.html#comments