Sunday, August 21, 2011

lagu raya kegemaran 3..


ok.. lagu raya nih memang bestkan??? masa saya dengar lagu nih rasa macam nak menitis air mata sebak sangat.. dan rasa macam nak jadi kanak2 balik... tapi kalau bleh nak anak cepat2.. hahahahah.. boleh??? adoi.. pasangan pon x dak lagi..:)

A:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

E:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

( korus 1 )
A:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang
E:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

( korus 2 )
A:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman
E:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

A & E:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

4 comments:

Princess Feyqa said...

fyqa pown suka lagu ni :)

Santri T.P.I.N.I said...

kemana sekarang duet anuar yer? lama tak dengar citer elina tu...

CIK PARO! said...

antara lagu peberet cik paro..
selalu mesti jdikn ringtone kat hp kan..

Zul Fattah said...

haha..lagu ni memang banyak kenangan silam.. tapi yg paling saya minat lagu uji rashid dgan hail amir tu.. siap karoeke lagi.. kat majlis hari raya.. malu kot.. haha