Friday, August 19, 2011

lagu raya kegemaran 1..



lagu raya nih yang sempoi... hahahah.. aku suka la lagu raya nih... santai, tapi lirik dia penuh makna... selain tu ceriakan??? jom2 layan... hehehehhe.... 

Hari raya semua bagai nak gila
Bila puasa buat-buatlah lupa
Berpakaian semua harus sepadan
Tapi puasa tak cukup sebulan

Berpuasa rukun Islam ketiga
Wajib kita untuk menunaikannya
Tidak kira usia tua dan muda
Miskin dan kaya semua serupa

Anak-anak gembira bila syawal menjelma
Lebih hebat ibu dan bapanya
Berhabis tak berkira asal nampak bergaya
Walau hutangnya panjang berjela

Habis raya semua mula bekerja
Poket kosong baru ingat nak puasa
Kawan semua buat tak tahu saja
Nak pinjam duit teringat hutang lama

Ini kisah jadi tauladan
Biar kita buat sempadan
Banyak-banyakkan amalan
Duit habis dalam simpanan
Cakap banyak nanti ku tangan
Tak baik, kesian

Kita harus kuatkan iman
Hidup ini banyak dugaan
Memang tidak dinafikan
Dari itu kita elakkan
Di bulan Ramadan memang tak tahan
Jangan ikut perangai syaitan

12 comments:

3no gr33ny said...

suke jgk lagu ni..ad makna tersiratnye walau nmpk jjust cm sempoi2...
xsbr nk blik raye..p tiap kali raye..sure akn nangis...

syuzi syofia said...

syuzi pun suke lagu ni... (^_^)

Freaky said...

wah ramai pasang lagu raya skang :D

Abg Ijal said...

Haaa...abg ijal memang suka lagu ni, sebab budak2 kecik skrg lebih hafal lagu ni drpd lagu2 lama yg evergreen. Apa pun mmg seronok dengar sbb ceria. Skrg lagu ni pun dh kira jd evergreen apa!

SITI NOORNADIYANA said...

lagu raya lama2 macam ni jugak yg best nak layan. lagu raya skrg penuh rap je. ^^

Zul Fattah said...

best jugak eh..lagu ni..haha

Zul Fattah said...

eh..aku tak tahu la.. mcam mana eh?

visitme@FaTiN cOrNeR said...

betol..lagu nie best..tp sy lg suka lagu yg anuar zain nyanyi masa kecik tu..hehe..

kiz said...

tak lama lagi dah nak beraya..huhu..lagu ni ada sesuatu tu.

asamasin said...

lagu dari pohon ku mohon maaf la lgi bes,... :D

EMOdisaster said...

lagu ni memang bagi teladan kat kita semua....

Bigdaddyz said...

lagu yang penuh dgn kata2 sindiran...