Saturday, August 20, 2011

matahari itu terangkan???

Assalammualaikum

sebenarnya saya tak tau nak wat entri apa... so saya pon wat la entri mengarut nih.. hari nih ramai orang cuti kan??? sebab hari nih sabtu.. korang dah beli baju raya??? saya beli kasut n tudung belum.. baju dah.. hehheeh.. ntahla makin besar kemeriahan raya tu makin kurang.. tahun lepas malam raya saya menangis.. eh bukan setiap hari malam raya saya nangis... ntah la kenapa rasa sebak nak tinggalkan Ramadhan... 

setiap kali makin dekat syawal.. hati saya makin rasa kehilangan ramadhan.. mula terasa jauh ramadhan tu untuk bertemu balik.. dan mula rasa kesal dengan segala kelalaian... bukan la saya ni baik sangat tapi memang selalu begitukan??? bila kita akan ditinggalkan atau tiada lagi peluang... baru rasa menyesal... ntahla.. ramadhan tahun nih masih bukan yang terbaik buat saya.. sebab adakala saya terlalai dan terleka.. mahkota M tu tak kena ikat sekalikan??? saya ni memang pelik sikit...

saya pon tak tahu nape... selalunya bila hari yang bahagia, atau gembira atau khas tu datang.. saya sedih untuk meninggalkan dia pergi.. bukan saja bulan Ramadhan, satu syawal gak adalah hari istimewa dalam kepala saya... hari lahir saya, hari bahagia siapapon, hari konvokesyen.. n macam2 hari lagi... sedihkan?? itulah hari2 istimewa yang mungkin tiada lagi hari itu buat saya.. sebab itu saya sedih...

tahu kenapa saya kata matahari itu terang??? sebab matahari tu besar sangat2.. dia bisa menyuluh disegenap pelusuk bumi... walau seluas mana pon terbentangnya galaksi... ajaibkan kekuasaanNya??? tapi saya tak pernah rindu matahari... sebab matahari tu sentiasa ada kat situ siang atau malam.. waktu siang dia menyuluh dengan terangnya.. waktu malam dia membias pada bulan... tapi saya sentiasa rindu bulan purnama.. sebab bulan purnama tu sangat jarang kelihatan... kadang2 bila ada.. awan pula tebal.. hurm... itulah istilah rindu sebenarnyakan??? hanya untuk barang yang lepas.. perkara yang sudah.. dan kisah yang lalu... kan???

kenangan ni antara yang sangat saya rindu... sabar2... tunggu ijazah plak..:)

5 comments:

Abe Goreng said...

Hehe.rindu kat sape ni? tp mmg nice la entri ni.:D

Koleksi Binatang Peliharaaab Harry Potter!

Zul Fattah said...

haha..nice entry..
feed blog saya dah rosak r.. jadi awk tak boleh dapat entry terbaru dari blog saya..
boleh buang r feed blog saya di atas tu.. huhhu..

iMBobo said...

wow..pandainya bermadah hehe.. :)

Clara said...

Kdg2 ada kngan yg indah, kdg2 ada kenang yg tak seindah kngan yg indah tu..

=)

*lari tajuk plx..*

Abang Stalker said...

sblm ramadhan prg tgglkn kita,amik la masa utk menghargai ramadhan ni dgn beribadah. :)

abg ske tgk sunset.