Friday, August 19, 2011

Segmen | Cerita Aku Dengan Bulan

MooN - Keyz™
jom la join ramai2... klik banner..:)

ok... ni segmen pertama dari zul fattah.. heheheh... serius interesting sangat sebab boleh mengarut tentang bulan... sebelum tu hari ni masuklah 10 malam terakhir bertaraweh... moga kita mendapat keberkatan...

segmen nih aku nak bercerita sikit tentang "3 dara terbang ke bulan" nice tau cerita nih... aku suka skrip dia... tapi skrip tu dapat kat senior aku yang hebat2.. so x dapat la aku berlakon dalam 3 dara terbang ke bulan ni..
jadi penonton pon best gak...:)

pada suatu hari ada 3 anak gadis duduk berkumpul... dan dalam mesyuarat itu mereka sedang mencari idea nak batalkan hari raya sebab masing2 x mau raya lagi.. sorang nak ke india, sorang x ada baju raya sebab mak dia tuduh curi duit.. dan sorang lagi x mau raya sebab kawan2 dia x nak raya..:)
barisan pelakon
ini perbualan mereka...:)
pungut::: aku nak ke india, ayah aku kata, masa ni lah harga emas kat sana murah, jadi dia nak bawa kami sekeluarga ke sana.. hish!!!
chot::: raya kali nih aku x ada baju raya, mak aku tuduh aku curi duit dia, abang long yang ambil.. mana aku sampai nak ambil duit mak atas bumbung almari tu...
miah::: kalau korang berdua x ada nak raya, aku pon x mau raya la... 
(ketiga2 mereka menangis)
pungut::: eh, orang nak raya kena tengok anak bulan dulukan??? apa kata kita naik ke bulan dan bagitau mak bulan jangan beranak dulu sampai masalah kita selesai???
chot::: ha betul juga tu..jom!!!
miah::: tapi kita nak pergi naik apa??? mmm.. orang ke bulan naik ROKET kan??? kita naik RAKIT la... sama gak tu...
(mereka pon terbanglah ke bulan dengan rakit)
chot::: kita dah sampai bulan...
pungut::: mana dia mak bulan nih???
miah::: jom kita berjumpa mak bulan...
(dalam keadaan suara bergema)
pungut::: ha tu dia mak bulan... mak bulan mak bulan, boleh tak kami nak minta tolong mak bulan sesuatu??? 
chot::: boleh tak kami nak minta tolong mak bulan jangan beranak lagi.. kami tak mau raya lagi...
miah::: betul tu mak bulan... kalau orang bumi tak nampak anak bulan, mereka x la sambut raya lagi...
pungut::: apa mak bulan??? x boleh???
chot::: ala mak bulan boleh la tahun nih saja... kami bertiga x dapat raya sama2.. jadi kami tak mau raya...
miah::: kami tahu la mak bulan, bukan kami jer nak raya... orang lain pon ada gak.. tapi kami minta tolong tahun nih saja mak bulan jangan beranak...
pungut, chot, miah::: tolong la mak bulan...
pungut::: apa mak bulan??? x boleh??? hurm.. x apa la...
(mereka pon pulang ke bumi dengan rasa kecewa...)
raya tahun tu dan seterusnya mereka x dapat beraya bersama... sehinggalah 30 tahun kemudian... tetapi pada masa mereka berjumpa terakhir kali tu... chot sedang koma kerana barah payudara, miah mati..mungkin bunuh diri atau mati bersalin, dan pungut pula mati kerana kapal terbang yang dinaikinya terhempas... mereka bertemu hanya dalam bentuk roh... pada malam raya tahun itu...

p/s::: sedih cerita nih... tapi itu la nilai persahabatan... 
(skrip tu aku olah sendiri sebab aku tak ingat sangat sapa yang cakap n ayat yang betul2 dalam skrip..)

JADI JOMLAH CERITA TENTANG BULAN NIH... JOIN SINI
thanks zul fattah..:)

4 comments:

izatty fatihah said...

waa mcm best jek . tp , xde ms laa nk join :(
btw, zaty folo balik sys ~
salam kenal

Zul Fattah said...

haha..tima kasih sudi join segmen saya..

suka cite ni..ikhlas persahabtan kan..?
susah nk cari sahabat macam tu..

Zul Fattah said...

jom ..terjah blog kawan2 lain,..
ini je yg mampu.. haha..

http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/salam-semua.html

-syira- said...

hai istana biru..syira singgah sini ea..slm pknlan..:)