Wednesday, August 17, 2011

kisah sedih bercinta

~assalammualaikum~

hari nih saya cuba nak menaikkan rasa cinta, kisah cinta dan aura cinta... ntahla.. saya perlu kembalikan mood saya.. dan cara terbaik adalah kembalikan nostalgia cinta... mula2 saya buat blog nih.. sekadar ingin berkongsi kisah hati saya yang hancur... kisah cinta yang kecewa dan kisah hati yang berendam air mata... banyak lah idea saya jika kembali bercerita tentang ini...

cinta yang setia itu selalu tak menyebelahi saya... dulu kawan saya kata, kalau saya bercinta, mesti untung laki tu.. sebab zaman sekolah dulu setakat adik angkat pon saya serius gila... heheh.. kenangan2... dah tahu citer adik angkat saya??? BACA SINI

serius betul nih... masa dulu saya bayangkan... jika setia dalam bercinta, maka tiadalah masalahnya... mesti aman dan bahagia.. mesti akhirnya berkahwin dan punya keluarga yang bahagia... tapi saya silap... semuanya hanya sementara... cinta yang berbunga2 tu lenyap sekelip mata... saya tak memandang rupa... saya tak memandang harta... org kata jika kita menyintai org yang menyintai kita... tentu akan bahagia... jadi pada masa tu, saya cuma terima lelaki yang memilih saya... saya x pandang pon siapa dia... itu silap saya... 

saya bercinta seawal 18 tahun... betul2 lepas SPM... terukkan??? sepatutnya saya fikir kejayaan saya... saya makin percaya dengan lelaki tu bila saya dapat hadiah, kad2 ucapan cinta... wah!!! romantisnya... x kira la siapa dia... saya suka... tahu mana saya kenal dia??? YM... yahoo msgr... friendster... terukkan??? hahahah... 

pastu kami berjumpa... dekat puduraya... sebab masa tu dah further study... kat kolej islam... hurm... bila jumpa, dia bukanlah seperti org yang saya bayangkan... tak hensem, x kaya, malah jumpa saya pon selekeh saja... masa tu saya rasa macam nak lari jer... tapi berdosa.. saya tpu hati saya dan kata, lelaki jangan pandang pada rupa dan luaran, pandang cinta yang dia berikan... maka saya pon terima dia... saya silap lagi...

saya berkawan dengan dia... lama gak dekat setahun... dan dalam jangka masa itu, rupanya dia ada awek lain... macamna saya tau??? pompuan tu call saya... huhuhu.. time tu seronoknyaaaaaaaaaa!!! rasa macam tak jejak kaki ke tanah... macam terbang di awan.. dan mula malam tu lah saya ditemani air mata cinta... bodohnyaaa... 
mals dah nak sambung.. mood saya dah datang... hurmmmmm... nanti2 jer sambung... mesti ada yang bosan baca kisah bodoh nikan??? hahhahhaah
selamat malam semua..:)

p/s::: cinta itu milik Allah..:)

11 comments:

Ce'gu JAERA said...

iya betul.. cinta kepada Allah swt adalah cinta segala segalanya..

Nor Adilla said...

:(

aamalinaazman said...

hayooooo
sy paham
x pe..pasti ada manisnye nanti annn

Dylla Abas said...

cinta sejati akan hadir tanpa disedari.cinta abadi dah sedia menanti.cintailah manusia sekadarnya.tapi,cintailah Allah sepenuhnya..insyaAllah itulah nikmat cinta yang sebenar :)

Shafizi said...

benda yg lepas jgan di kenang.. so sad story

anismelon said...

salam..ade join contest "anis kami nak duit raya" kan..anis nak alamat and nama penuh..nak bg kad raya..

email kan..anis_melon89@yahoo.com

dah email nanti inform anis kat blog erk..tq..:)

SuRiaNa MohD RaZaLi said...

laki tu mmg bukan tuk k.nilam...mesti ade himah dsebaliknya..insyaAllah jika kte ikhlas meminta pada-Nya,Allah akan kurniakan seorang insan yg terbaik yg boleh menjaga, menyanyangi dan menjaga kita..=)

hazirah kasimon said...

:) sabar..awk ditakdirkan dgn orang yg lebih baik dr die. aminn

Unknown said...

semua org ada kisah cinta tersendiri.. apa2 pun kisah lama tula yg mematangkan kita...

Zul fattah said...

tengok dalam inbox email awak.. saya ada sent requet ..haha..
hope sudi join..semangat blogging ada semula dah..

KUKUMALU said...

owh..blind date larh ni..

take it as a lesson:)