Wednesday, August 17, 2011

bosan tu penyakit

~assalammualaikum~

bosan itu penyakitkan??? penyakit yang x sakit, yang x perlu ubat dan tiada pon penawar... 
tapi bosan tu mungkin ada sebab...
mungkin kerana kecewa, putus asa, apa yang dikehendaki tak tercapai atau tiada kata sepakat.
kenapa kita mudah bosan dalam hidup kita yang sekejap???
bagi aku, kebosanan itu adalah satu penyakit yang datang dari virus M... 
korang tau x virus M tu apa??? virus malas... 
sebab bila kita bosan everything akan jadi malas...
contohnya::::
"malas la nak keluar, aku boasan dowh lepak tempat biasa."
malas la nak g kelas, bosan gila lecturer tu ajar"
" malas la nak tengok tv, bosan kot asyik citer indon jer"
" malas la nak blogging, bosan kot tak tau nak tulis entri apa"
atau:::
"bosan gila ko nih, mals lah lepak ngan kau"
"bosan aku layan kau nih, malas lah, aku blah dulu"
"kau nih membosankan dowh, malas buang masa kat sini"

semuanya datang dari malas... kalau la kita rajin melayan orang yang membosankan, mungkin lama2 dia juga x bosan dalam hidupnya...kan???
macam berblogging... bila bosan datang, rasa malas nak buat entri, malas nak blogwalking dan macam2 malas lagi timbul.. dan akhirnya... babai blog.. i am leaving... kan??? 
masa aku bosan dengan FB juga macam tu.. aku malas layan komen kawan2... malas tulis status, malas layan game lam FB tu... dan akhirnya berhabuk lah FB aku... sekarang nih jarang betul on9 FB...
kenapa aku cerita pasal nih???

SEBAB SEKARANG AKU DAH MALAS MACAM2 TENTANG BLOGGING... PENDEK KATA SUDAH BOSAN... 

mungkin buat sementara waktu jerkan??? semoga virus malas nih cepat hilang dari diri aku..:)

terima kasih kerana ada yang membaca..:)
...big smile for you...

8 comments:

ArulchelseA said...

tu yg bosan balik2 dapat pnyakit bosan ni..

Shorim Kasih said...

Hu..hu..perli ke apa..hehe..

CIK PARO! said...

cik paro sekarang tengah bosan sebab malas nak layan BB yang loading lama sgt..

MALAS ada disitu kan?

PeRmAtA bIrU said...

shorim::: hehehe.. x perli la..:)

kiz said...

bosan itu bosan...sekali sekala kena ubah cara dan selera...haha baru tak bosan..

Pak Pis said...

Pak pis menghadapi Masalah yang same....

suraiya sofia said...

bosan..bosan..bosan..hahaha

shah Blogger said...

Masalah yg selalu kena ni. adeh