Saturday, March 3, 2012

BANGSAT

Assalammualaikum...

kurang ajar tak tajuk entri kali nih??? agaklah kan??? tapi saya tidak tujukan pada sesiapa pon... cuma apa yang nak saya kongsikan adalah...

tajuk teater saya kali untuk semester nih adalah BANGSAT!!! karya KHALID SALLEH... korang kenal x siapa??? 

inilah penulis skripnya...

mencabar gak la skrip nih... tapi apa yang aku suka ada unsur dakwah... aku memang mula2 baca dah tertarik dengan skrip... tapi lecturer aku minta cari skrip sendiri... memang aku tidak di dedahkan dengan perkara itu seblum nih... sukar lah bagi aku... bila buat skrip sendiri.. memang agak kebudakan2 jer penulisannya... sebab aku tak ada idea... sebab tu lah aku takut nak buat apa2 bentuk penulisan...

cabaran yang harus aku lalui lagi adalah aku seorang diri... aku tak ada kawan untuk sama2 fikirkan masalah, dan jln penyelesaian... bila kena marah aku sorang2... hurm... semoga aku kuat...

apa yer sipnopsis cerita nih... itu nanti aku cerita sebab aku nak baca skrip tu betul2 lagi... tapi unsur islam apa yang telah ditekankan???
  1. penulis menekankan tentang pemikiran org islam yang sangat rigid dengan sesuatu hukum dan mudah menjatuhkan hukum pada org lain sedangkan itu adalah hak dan kuasa Allah...
  2. tentang sebuah keikhlasan... kisah pelacur yang memberi anjing minum...
  3. tentang perjalanan hidup dan kisah adam dan hawa... sejelasnya kaum hawa itu memang diwujudkan sebagai peneman kaum adam...
antara 3 perkara nih buat aku tertarik dengan skrip... hurm.. sekarang proses latihan dan buat kertas kerja utuk dipersembahkan...

kawan2 tolong yer  cuba bagi idea kat saya nama produksi yang best untuk persembahan teater saya kali nih...:)

mengharap ada kekuatan untuk aku terus melangkah... hurm... 

terima kasih yer membaca... ini perihal teater yang bertajuk BANGSAT...

5 comments:

yusuflaili(Goku) said...

salam;
susah jugak bunyinya ni..aku lagilah tak reti..

Ummi_R❀salici❀us said...

salam...

owh... igtkan apa la entry kali ni..hehe.. sy tak da idea sgt sbb tgk teater pun baru 2 kali seumur hidup ni..ehehe...
yg plg best sy penah tgk arahan abg sabri yunus !

Faidhatul Arfah said...

follow u hee :)

naiemah_ramli said...

waa..mcm ssh ja...huhuhu...erkk...gd luck ek :)

Mayza Yusof said...

Saya adalah pelakon solo teater ini