Tuesday, March 6, 2012

hebatkah kamu???

Assalammualaikum...


sengaja mencuri masa yang panjang untuk membuat entri ini... sebenarnya... banyak kelemahan pada diri ini sejak dua menjak ini... pending kerja jer.. tapi x mengapa aku cuba untuk menjadi kuat... hurm... doa dan sokongan aku pinta yer...

ok.. apa yang aku nak berkongsi pemikiran hari ini???
persoalan yang sering kita lupa.. hebat...

kau seorang doktor maka hebatkah engkau???
kau seorang jurutera hebatkah kau???
kau seorang guru maka hebat sangatkah engkau???

persoalan yang sering kita ty bila bengang dengan seseorangkan??? kadang2 pergi jumpa penjawat awam... balik marah2 sebab layanan diterima sangat menginggung perasaan... korang pernah alami x??? kadang2 nurse pon macam tu gak.. kadang2 guru pon agak berlagak...

tapi satu saja yang kita perlu tahu hanya Allah yang paling hebat... x hebat pon diri kita nih.... seorang doktor bila kereta rosak, mesti jumpa mekanik..kalau dia mampu perbaik kereta sendiri bagis lah.. tapi mampu ke dia bina banggunan??? hurm... jadi kita jangan bersikap sombong... setiap manusia itu dicipta untuk melengkapi... kalau kita rasa kita hebat..yakinilah Allah itu paling hebat Dia mampu memberi kelebihan kepada kita.. dn Dia juga mampu menarik balik segala nikmat... so.. jadilah hamba yang bersyukur...

aku sentiasa takut jika satu hari Allah menarik sesuatu yang paling aku sayang... tapi bila itu terjadi aku perlu redha dan yakin bahawa Allah mengambil dia untuk berada hampir kepadaNya... seungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang kita x mampu fikir...

semoga kita semua selalu dilimpah rahmat dan berkat dariNya amin....

7 comments:

Gen2Merah said...

Saya setuju 101% dengan entri ini... Sstgh org lbih sikap sombong dan bongkak dgn jawatan yg dia ada. Sdgkan nikmat itu bila3 saja Allah akan tarik balik..
Bersyukur dan merrndah diri krn smua yg kita miliki hanya milik Allah swt

3no gr33ny said...

walau setinggi mana pon kerja kita..akhirnya ke kubur juga kita nanti..

penceramah pernah sampaikan mengenai hal n..kita semua ni bakal jenazah yang pastinya...bakal guru, bakal doktor dan lain2 tu belum tentu pasti jadi

iyan shazlind said...

Allah The Greatest...tak paham nape org skrg byk2 sombong dengan kesenangan, jawatan yg Allah pinjamkan sekejap..

Adam Narzuan said...

Biasalah.. manusia mudah lupa.. Hanya Allah yang maha mengetahui kenapa ianya berlaku.. Kerana itu diciptakan syurga dan neraka..

Abg Stalker said...

x bole ske2 menunding jari pd org lain.sbb masing2 ada kelemahannya. :) hny Allah yg maha hebat dlm segala Aspek.

yusuflaili(Goku) said...

salam;
Kita dijadikan saling memerlukan.masing2 ada kelebihan dan kekurangan..tiada hebat mananya pun manusia ni.

Boni JLL3 said...

setuju2..selalu asyik kena marah dengan nurse je