Friday, November 4, 2011

soalan dari " 3no gr33ny "

lagi soalan dari sahabat blogger...so saya kena la jawab yer setelah di tagged..:)

kepada TUAN HAMBA

1. Tuan hamba terdengar orang mengumpatkan diri tuan hamba...tindakan tuan hamba??
2. Sejujurnya..tuan hamba pernah mengumpat tak?? Jikalah pernah..apa yang diumpatkan??
3. Semulusnya..tuan hamba ego tak?? Ce-terang seterangnye...
4. Berapa kali tuan hamba pernah bercinta dan putus cinta?? Sebab putus??
5. Tuan hamba pilih kahwin dengan pilihan sendiri atau keluarga..?? Kenapa ek??
6. Tuan hamba berubah perwatakan ke tak zaman sekolah dengan sekarang ni?? Kongsila sebabnya...
7. Andai keluar jenjalan..tuan hamba pilih keluarga ke kawan ke sorang je?? Mengape??
8. Jangan tipu tau..tuan hamba semestinya pernah gaduh dengan keluarga..agaknye la..kenapa yer??
9. Sekiranya tuan hamba tersedar tuan hamba berjalan masa tidur dan ramai pulak penontonnye..apa tuan hamba nak buat mase tu??
10. Setulusnya...kenapa tuan hamba sudi bersahabat dengan hamba??
11. Halaman hamba perlu penambahbaikan tak?? Apa tu...??

JAWAPAN HAMBA:::

  1. mulut tempayan ngan mulut manusia x sama saiz... tapi mulut tempayn bleh la kita tutupkan??? mulut manusia???
  2. setiap orang tak pernah terkecuali dari menumpat, terumpat atau pon di umpat... hurm...
  3. ego itu wujud dalam diri setiap manusia... bagi menanggani id dan superego... ini apa yang sigmund frued kata... dan saya juga percaya ego perlu ada bagi manusia melalui kehidupan..:)
  4. cinta dan putus cinta itu perkara biasa bagi setiap jiwa yang masih mencari cinta... tapi cinta pada Allah tiada pemutusnya...:)
  5. satu hari bila sudah ada yang menyunting diri, baru lah soalan ini akan terjawap..:)
  6. dulu saya seorang remaja, kini juga masih remaja dan sampai bila2... saya ingin terus bergini..:)
  7. keluarga.. tapi adakala kawan itu juga keluarga saya... tentang sendirian??? itu perkara terindah yang ingin saya lakukan...
  8. jika singa bertemu harimau... kedua2 akan bergaduh menunjukkan kuasa.. namun bila dihadapan ada mangsa.. maka singa dan harimau akan bekerjasama demi hutan tercinta..:) fight will make the relation more strong:)
  9. pengsan!!!
  10. sahabat itu bukan kerana seseorang, tapi kerana telah ditakdirkan pertemuan, berkenalan dan bersahabat... bukankah indah ketentuanNya?
  11. andai itu yang tuan hamba selesa, andai itu yang tuan hamba suka, dan andai itu yang tuan hamba bahagia... nothing should be changed... :)
SEMOGA JAWAPAN SAYA DAPAT MENGGEMBIRAKAN HATI TUAN HAMBA...:)
TERIMA KASIH..:)

3 comments:

3no gr33ny said...

maka berbanyaklah terima kasih hamba buta tuan puteri kerana sudi meluangkan masa menjawab soalan2 hamba (^_^)

Selendang Merah said...

owh..bestnya tag2 nie..hehe

YNA said...

macam dok dlm istana tol2 baca nie, hihihi