Sunday, October 9, 2011

lagu cinta itu sedih

cinta itu sangat indah dan menarik. rasa cinta itu sangat syahdu dan pelik. hurm... 
ada orang bila baca novel cinta, dia boleh menangis, ketawa dan senyum sorang2. umpamanya kelakuan dalam novel itu adalah didepan matanya. ada orang sangat terharu mendengar lagu cinta. kadang2 terbitlah airmata menghayati lagu cinta itu. sangat pelbagai rasa cinta itu.

kalau aku renungkan kembali, aku juga sama. aku bisa menangis bila menghayati muzik2 yang mendayu, sedih dan syahdu. bila baca novel cinta plak aku akan ibaratkan itulah kisah hidup aku. sampai kadang2 aku sangat mengharapkan ia hadir dalam realiti hidup ini.

mustahilkan? itu cuma satu ilusi dan imaginasi. mana mungkin ia wujud dalam realiti. kenapa seringkali aku terus dihidangkan dengan angan-angan ini. kadang aku cuba menghindarkan diri dari cuba mendekati bahan2 ilusi ini.
novel mungkin berjaya sebab aku jarang ada masa untuk baca novel. buku2 ilmiah dan rujukan untuk esement pon belum habis aku baca.
tapi lagu2 cinta yang beralun2 terus2 aku dengar. kalau sunyi sepi n dengar lagu mulalah hati aku berombak. hati aku tersendu sorang2. korang pernah rasa x?
rasanya seronok, tapi ngilu... kadang2 sakit, tapi kadang2 aku rasa seronok dan nikmat. kehidupan ni kan penuh dengan nikmat. hurm...

 nak share sikit lagu2 yang buat aku sendu sorang2...


korang dengar la lagu nih... hurm...

5 comments:

3no gr33ny said...

kadang2..lagu ni boleh buat kita ingatkan kenangan yang dah lama kita lupakan..huhukk
xnk la lagu tuan puteri post tuh..memang kembalikan ingatan pada dia..sob3

cik aisha said...

haha..masa putus cinta dulu dgr lagu sedih je dah bergenang air mata.tah apa2 je, tp itu le yg berlaku.erm kalau baca novel mmg terbuai perasaan dgn jln cerita.hehee

budak penjara said...

ko leh nangis bila layan lag??pompuan mmg..jiwa kacau..haha

Muhammad Izuan said...

malas baca novel. tp kalau dh start baca, selagi x hbis... huhu

anamizu said...

cik ana mls bace novel..
mmg xleh stick sampai
habes..bace page 1 terus
nak skip bace ending :P




luv,
cik ana