Sunday, October 2, 2011

kali kedua

*entri luahan perasaan...

sebenarnya saya memang dari dulu x tenang tentang mereka... mereka bukan sesuatu yang penting dalam hidup saya... even kadang2 saya rasa macam saya nih badut jer dalam kumpulan tu... saya kadang2 rasa... kenapa hal ini masih harus terjadi... dulu dah pernah sekali.. sekarang terkena lagi...

masa semester pertama aku dah nampak dah geng ni sebenarnya memang akan membuatkan kepala aku pening.. bajet bagus dan paling x menahan diorang ni suka rasa diri hot.. serius mual aku rasa... aku ni x hot... n x la bijak n bagus macam diorang,,,( tangan kedada mata keatas) hahahah.... so x layak dok lam geng tu... tapi masalhnya, lagi aku lari lagi diorang nak je menghimpit... 

tapi istilah geng diorang nih bukan pula aku nak x suka kat kesemua mereka.. ada la 3 orang... hahahah.. serius aku cuba buang perasaan tu dengan deal jer diorang sama ngan budak kelas lain.. tapi diorang nih sebenarnya perasan lebih..serius aku geng ngan diorang bukan sebab rela.. aku x rela.. sebab nak elakan diri dari disebut sombong atau belagak jer... tapi sikap tu menjerut leher aku... adoiiii!!!

sekarang... aku kena lalui rasa mual hari2 bila pandang grup yang muka plastik nih.. setiap kali solat aku kena sebut nama diorang.. banggakan dapat tempat lam doa aku... tapi aku terpaksa.. sebab aku dah x der tempat nak mengadu.. dah x da tempat nak minta pertolongan.. hanya dari Dia... jika selama nih hati jahat aku yang berbisik benci.. pulihkan segala perhubungan dan biarlah ia seperti sediakal adanya ia.. tapi jika benar di sebalik hati mereka itu punya sikap yang sangat buat aku x selesa.. mintalah hentikan permusuhan ini dan biar aku dengan kegembiraan aku, dan mereka dengan kehidupan mereka.. jangan ada lagi sebarang perasaan dihati aku untuk dirunding dengan mereka.. cukup sekdar mereka manusia dan aku jua.. bukan lah ingin metuskan silaturrahim.. tapi ingin silaturrahim itu ada sekadar kenal antara manusia... ilmu Allah itu meluas.. semuanya adalah apa yang Dia telah tulis dan tetapkan..:)

hurm.. mungkin ada hikmah aku terjerat dalam manusia2 ini.. i hate!!!!

8 comments:

Kancil 8349 said...

sabarlah...buat sementara waktu je nie...nanti pandai hilang sendiri...wat tak tahu je...jangan simpan dalam hati

'Ainun Qalbi said...

sabar yer kak... mungkin semua tu ujian bagi kita... peganglah janji2 allah yang mengatakan " allah xkan sesekali memberikan ujian yang xtertanggung oleh hamba2nya "..

NasZ said...

sabar ye suhana? ada hikmahnya. mungkin Allah nak uji suhana.

MOHD NASER.com

3no gr33ny said...

sabar aje termampu
hamba juga sedang melalui pengalaman itu

anGah said...

hurm..

Zul Fattah said...

biarlah diaorg nk buat ape pun.. asalkan diaorg bahagia.. ko jgan r sedih.. be ur self dan berpegang dgan agama..
cubar dulu nasihat kawan ko tu.. klau dia tak dengar jugak.. tinggal je.
hehe..

Dylla Abas said...

mengadu pada Allah tu mmg jln terbaik utk dapatkan ketenangan hati :)

orang2 mcm tu mungkin bila kita ikhlas berbaik dengan diorang, diorang akan terbuka hati utk berbaik2 dgn kita dgn lebih ikhlas..siapa tahu,kan..?

EyA edamanhatiku said...

pena hadapi prasaan cmne..wat diri dalam dilemma jak..layan menyampah xlayan d cap sombong plak isk3 sbar k