Sunday, October 2, 2011

saya kusut sangat!!!

Assalammualaikum

maafkan lah saya sebab x sempat nak update blog... esement saya dah mula banyak... dan makin banyak pembentangan... huhu.. tapi dalam keadaan begitu, saya masih lagi sempat balik umah... kenapa??? sepupu saya kawen la... so wajib la datangkan??? huhuhu

berdasarkan tajuk, mesti korang da agak apa masalah saya kan??? saya x tau nape saya cepat jer kusut.. rimas dan mula nak naik angin.. saya x suka bising sangat... mesti saya nak naik angin.. sebab rimas... pastu kelam kabut.. huish!!! memang nak naik angin... adoi nape yer ngan saya???

saya nak cerita sikit sesuatu dengan korang... saya harap cerita saya bukan untuk mengaibkan atau menjatuhkan sesiapa... tidak juga buat orang sakit hati, tapi lebih kepada luahan perasaan sahaja...:)

sebenarnya dalam hidup kadang2 kita x dapat nak tentukan siapa baik dan jahat... siapa ok dan ko... tapi saya makin lama makin memahami situasi ini..yang baik bukanlah yang selalu kita fikirkan baik.. dan yang jahat bukan yang selalu kita katakan jahat....semua itu subjektif...

apa lagi yang boleh kita percaya dan harapkan... mungkin hari ni kita bertemu dengan dia yang baik.. mungkin esok kita bertemu dengan dia yang jahat... jadi redha saja dengan pertemuan.. mungkin bersebab Allah pertemukan kita dengan rakan2 yang salah... dan mungkin juga bersebab Allah jadikan manusia yang suka bermuka2 ini... hurm...

adakah anda penat menjadi baik???
jangan kata begitu... orang yang penat menjadi baik adalah orang yang lebih suka dan bahagia membuat jahat, cinta pada permusuhan dan suka bermuka2... pendek kata... anda fikirkan sendiri... kalau saya??? saya penat nak buat jahat dan jadi pembenci... tak tenang jiwa... tapi kalau saya jadi baik, mesti saya x benci orang... seronokkan kalau saya baik.. hurm... sekurang2nya saya x penat jadi baik.. saya mahu dan mahu jadi baik... seikhlas hati saya bercakap jujur...

p/s::: korang tahu x saya suka teknik menyindir untuk betulkan kesalhan seseorang... kadang2 saya ckap direct tapi saya yang akan dijadikan persalah... bila saya menyindir...teguran itu berjalan.. tapi saya dijadikan musuh.. dah la buat salah, minta maaf macam x buat salah.. pastu bila kena sindir, x pula datang selesaikan masalah malah dibuat musuh.. huish!!! saya memang x suka sikap begini... serius!!! bukan susah pon nak tunjuk yang kia cuba nak betulkan kesalahan... senang jer.. tapi ego dan rasa macam bagus tu yang menghalang... serius x bagus pon sebenarnya... eeeeeeeeeeeeeeeeee...

No comments: