Thursday, October 6, 2011

indahnya berkawan

Assalammualaikum

serius x sempat nak buka istana ni... ya la sekarang adalah tahap2 getir esement dan presentation... unpredictable... bila kita buat lain dan keinginan lecturer adalah lain.. apa yang kita perlu, sabar dan terus berusaha... jangan putus asa dan teruskan melangkah hingga berjaya... huhuhu... itu apa yang kita perlu..kan???

senyum adalah perkara paling indah yang boleh kita lakukan... bergembiralah, kerana hidup kita bukan untuk sedih... hidup kita untuk merasai segala detik keindahan... kerana islam itu sendiri menuntut keindahan... hurm... anggaplah hidup ini indah... walau kita sengsara... telan lah ia dan nikmatilah ia seperti madu yang manis dan lazat... itu lah hidup.. sangat mencabar dan lazat dengan keindahan pancaroba dunia... :)

bahagia sangat, bila Allah berikan aku hujan ribut dan taufan dihati, Allah masih mahu kurniakan aku pelangi.. indah, lebih indah dari saat mentari... kerana x terik pelangi itu, mendung dan damai di hati... betapa kini aku mula menyedari, aku juga salah... aku juga punya kekurangan... aku perlu berubah... aku mula suka tersenyum bila mampu melihat orang senyum... walau hati aku suka berprasangka, aku harus menepis, buang jauh2... hidup nih kalau memikirkan diri sendiri tiadalah bahagia... Allah membiarkan aku menilai kesalahan diri... aku memohon pertolongan dariNya, maka Dia beri aku jalan penyelesaian... tapi, aku x dapat merungkaikan, hanya mengawal perasaan dan hidup gembira dengan dunia ku...

kawan itu rojak... kerana rasa dan bentuk yang berlainan, rojak itu memang sedap di makan... kawan itu perasa, jika tanpa perasa dalam makanan mungkin ia tawar dan kosong, kawan itu punya pelbagai gaya dan cara, kita yang boleh mengawal diri  terus beranggapan baik pada kawan... kan??? berkawan biar beribu namun dihati mesti lah letakan Dia yang satu, biar banyak pancaroba yang dilalui, namun pertolongan hanya Dia tempat merayu...:)

salam sayang kawan...love all of u...

13 comments:

Kancil 8349 said...

Kancil sayangkan kawan2 Kancil....kerana mereka adalah pengalaman kancil yang paling berharga

IBU GEBU said...

best datang kat istana ni... happening je, patik datang terus follow tuan puteri istana biru!!!

Dylla Abas said...

sungguh mendalam kata2 puteri dalam entri ni..but nice :)

3no gr33ny said...

kita kwn xmahu lawan2.. =)

yusuflaili said...

Salam;
Inilah dinamakan rona2 kehidupan mcm roda kereta sentiasa berpusing..tak menentu...

EyA edamanhatiku said...

saya rojak n prasa..jomla kita berkawan :D

Muhammad Burn said...

smile...

fariza zakaria said...

indahnye berkawan kan kakkkk.......
kalo ilang kawan xde mkne kan....
time kasih jd kwan sy kak...
syggggg k.nilam mucuuukkkkkkk....hehehehe

Zul Fattah said...

sabar ... kerenah kawan inilah yg banyak mendewasakan kita.. hheehe

Rohaizam Rosli said...

senyum tak perlu kata apa apa.... huhu~~~

iLa suHaiLa said...

susah sgt nak crik kwn yg betol2 kawan.. :)

NasZ said...

sokong entry ni. menarik sekali gaya olahan entry ni.

MOHD NASER.com

rebellist said...

betul tu, Dia yang terawal dan terakhir untuk kita