Monday, August 8, 2011

yakinlah.. anda boleh!!!

hai korang semua, huhuhu.. hai para pembaca... (kalau ada lakan???)

keyakinan diri itu penting dalam membuahkan hasil kejayaan... sebab tanpa keyakinan diri yang tinggi, tercampak ke gudang roti pon boleh mati... huhuhu.. kan??? betul tak?? 

kenapa keyakinan diri tu penting??? sebab dengan sebuah keyakinan yang pasti, seseorang akan sanggup buat apa sahaja dan terus3 berusaha mencapai keyakinan tu...
" saya nih tak cantik, mana sesuai untuk menjadi model"
" saya nih x pandai, mana boleh dapat 3.98 dalam exam"
" saya nih gemuk, mana boleh buat lompat jauh... mana boleh lari laju2"
" saya nih memang tak layak jadi blogger, hurm.. orang tak suka pon baca entri saya"
itulah antara ayat2 orang yang tiada keyakinan diri... dan tahu x kesannya... makin lama makin mundurlah dirinya.. makin lama makin rosaklah dia dengan perasaan dia, dan makin lama dia akan terus terpinggir begitu... sebab tu apa yang hati kata fikiran akan menafsirkannya... lebih kurang niat la.. mind setting kena betul... sebab kekurangan dan kelemahan itu merupakan guru untuk menggalakan kita lebih berjaya... betul x??? tanamlah keyakinan diri yang tinggi sebab:::
" saya nih comel, walau bukan model tapi saya adalah insan yang sempurna"
"saya memang tak pandai, tapi kalau saya berusaha dan buat segalanya habis baik, dengan kuasa Allah insyaAllah saya boleh dapat 4flat"
"walau saya nih gemuk, tapi saya masih boleh melompat, walau saya nih gemuk, badan saya masih sihat untuk bersukan.. Alhamdulillah."
" saya bahagia sangat sebab saya telah berkongsi sesuatu dengan orang lain... mungkin bukan rezeki mereka untuk sama2 mendapat kebaikan dari penulisan saya... semoga Allah berkati penulisan saya sebagai seorang blogger" 
setiap orang itu telah dicipta sebaik2 dan secantik2 kejadian... bersyukur lah dengan setiap kurniaan Allah itu... so jadilah seorang yang punya keyakinan diri...

p/s::: ayat spontan yang sering terlintas difikiran... 

7 comments:

yusuflaili(Goku) said...

Salam;
setuju..!!Yakin boleh,

Shafizi said...

betul tu.. saya sokong... walaupun, wajah saya x hencem.. berparut.. tapi saya tak kisah..ini cuma pinjaman dunia.. haha.. don't care r..

Nasz said...

betul tu. mind setting kena betul. fikir positif, baru hasilnya positif. kan?

MOHD NASER.com

Pak Pis said...

nak tambah nak tambah....kalau tak ade keyakinan diri kite akan kekal di Fasa pertama kehidupan kite...Maksudnye kalo sekarang ni kite tak berjaya kite kene ade kayakinan diri untuk berjaye...
;)

Anonymous said...

like this entry.. betol3.. keyakinan kne ade kn!

Nilam suhana said...

heheh.. jadi marilah kita semua jadi orang yang berkeyakinan.. thanks for comment.. like it..:)

Anonymous said...

setiap kekurangan kita ialah kelebihan org lain & setiap kekurangan org lain ilah kelebihan kita. complement to each other. ^^

suka entri ni. ^^