Wednesday, June 29, 2011

MONOLOG SEBUAH HATI YANG TERLUKA


Setiap kali kita bercinta... kita mesti mengharapkan segalanya sempurna..kan??? tapi cinta itu bukanlah untuk kesempurnaan... cinta itu sendiri sebenarnya kelemahan... kelemahan seorang hamba kepada Pencipta... andai cinta dari Pencipta itu tiada... maka apakah kita bisa menjadi seorang manusia yang bahagia??? Mana mungkinkan? Itulah hakikatnya cinta...

Dan kerana cinta itu tidak sempurna... aku sudah kering untuk menyatakannya... luluh sudah hati untuk berbicara.. tiada rasa lagi yang menguntum dan membunga... apakan lagi harapan??? Memang dah tiada... Cuma mengharap keajaiban dari Pencipta cinta... lemah kiranya diri ini bernostalgia...
Mengapa aku masih mengharap dan menanti??? Mengapa aku harus bermain dengan api.. mana mungkin aku akan berjumpa cinta sejati.. selagi cinta hakiki belum bisa aku mengerti...
Mungkin inilah sudahnya rasa... inilah berakhirnya bahagia.. mungkin akan aku temui di syurga.. mungkin juga di ******.... bukan tugas ku cuba meneka dan berprasangka... hurm...

No comments: