Saturday, August 6, 2011

SEGMEN : Adin Tanya Korang Dah Jadi Geng Terawih Ke??

hai... selamat berpuasa semua... adoi.. 2 hari cuti, masuk2 blog balik banyak komen... terima kasih yer korang... sangat2 terharu... ramai gak yang jemput buat contest and join segmen.. jadi hari nih sibuk nak membalas jejak mengucapkan terima kasih dan nak join segmen n contest yang sempat saya join... huhuhu... ok, segmen pertama saya nak jejak balas adalah segmen adin nih.. meh jom join... segmen geng terawih...


~klik banner pon leh~

ok, adin ada tanya 2 soklan...

  1. Anda sudi jadi geng terawih???---> oh, sudah semestinya la sudikan??? 
  2. Apa pengalaman anda ketika berterawih??? mmm... pengalaman??? kalau puasa kali nih belum ada satu kesempatan lagi untuk menunaikan solat terawih... hurm... itulah hal wanita... jadi pengalaman terbaru x der la... kalau sebelum nih saya selalu gak wat solat terawih sendirian, jika tak sempat buat jemaah, memang jika kita bersolat tu, kita menemui ketenangan... kita rasa damai... begitu jugalah solat terawih... dalam keadaan macam ni, nak sangat solat terawih, ntah ada satu perasaan rindu dan rasa ruginya aku, bermain2 dalam benak hati dan fikiran ini... bukan selalu kita boleh buat solat sunat terawihkan??? hanya bulan ramadhan ja.. tu pon belum tentu kita akan bertemu ramadhan lagi tahun hadapan... hurm... :) dan belum tentu kita boleh tunggu hingga penghujung ramadhan nih kan??? semua tu kuasa Allah... kan??? 
jadi, sapa yang ada peluang and berkesempatan tuh, jadikanlah bulan ramadhan nih bulan yang terbaik untuk beramal... sesungguhnya inilah bulan kebaikan dan bulan amalan... :) latih diri dibulan ini, insyaAllah bulan2 lain kita akan terus ikhlas buat amalan... kan??? mudah-mudahan...:)

thanks adin buat jemputan... :) semoga kita sama2 jadi geng terawih yang tegar bulan Ramadhan nih...(tegar menunaikan solat terawih yer.. bukan on9) huhuhu...

2 comments:

yusuf Laili said...

Selamat berpuasa;
Aku kdg2 ada tinggal sembahyang terawih..tapi puasa belum tinggal lagi..

Aiman Nazirmuddin said...

salam ramadhan