Tuesday, August 9, 2011

madah cinta

"dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang. namun ketika cinta itu tulus, walaupun kalah, kamu tetap menang hanya kerana kamu bahagia dapat mencintai seseorang lebih dari diri mu sendiri"
 "cinta bukan untuk mencari kemenangan atau kekalahan, tapi cinta itu adalah untuk membina sebuah ikatan tanpa inginkan perpisahan."
"cinta itu sebenarnya sebuah kesanggupan.. sebuah kerelaan untuk melakukan apa sahaja demi percintaan... cinta itu adalah kerelaan sebuah perhubungan... "
"percintaan itu sebenarnya satu detik yang amat indah, detik yang sangat bahagia dan gembira, mencintai seseorang dengan ikhlas dalam sebuah percintaan, boleh menukar rasa sakit kepada bahagia... kuat kuasa cinta hingga ia terus dikatakan buta"
"apa yang seorang pencinta itu tahu jika bukan kerana cinta, apa yang cinta itu boleh berbunga tanpa usaha dari pencinta??? pencinta bersama cintanya sama lah seperti pendayung bersama sampannya... tanpa pendayung sampan x akan berada di persisiran pantai, maka ia akan terumbang ambing di lautan.. itulah ibaratnya cinta..."
"cinta yang luhur itu sebenarnya hanyalah milik yangEsa.. kerana tanpa cinta dariNya, mana mungkin akan terukirnya cinta pada hati seorang manusia"
"ukirlah cinta itu dengan penuh bahagia.. dan letaklah cinta pada Pencipta lebih tinggi dari segalanya... cinta itu indah dan bahagia, jangan terus jadikan ia buta dan jatuh terhamba untuk cinta... layaknya cinta itu hanya kepada Dia..." 
"cinta itu bahagia" 
 

4 comments:

Nasz said...

cinta..cinta..cinta..dan cinta..

memang indah cinta yang benar.

MOHD NASER.com

al-kisah said...

senang nk ckp "i luv u" tp xsume paham maksud yew

mohdhazlan Dreadlock said...

love is friendship:)

excellence!

are_tik25 said...

cintailah cinta....
nice entry..^_^