Sunday, August 14, 2011

kau wanita yang cantik!!!

Allah berfirman:

" ketika Aku mencipta seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa, Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia. namun harus cukup lembut untuk memberi kenyamanan"
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk bisa melahirkan anak, dan menerima pernolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
" Aku memeberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan lelahan tanpa mengeluh."
Aku memberikannya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hati."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya ketika suaminya dalam kegagalan, dan melengkapi tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya." 
"Aku memberikannya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya atau ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"dan akhirnya, Aku memberinya airmata untuk dititiskan, ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila pon dia perlu."
"KECANTIKAN SEORANG WANITA ITU, BUKANLAH DARI PAKAIAN, SUSUK TUBUH YANG DITAMPILKAN, ATAU BAGAIMANA DIA MENYISIR RAMBUTNYA, KECANTIKAN SEORANG WANITA HARUS DILIHAT DARI MATANYA...KERANA ITULAH PINTU HATINYA... TEMPAT DI MANA CINTA ITU ADA."

P/S::: semua wanita itu cantik jika dilihat jauh ke sudut hatinya..:)

8 comments:

SyuraLatif said...

singgah blog istana biru ni macam2 info boleh dapat. tahniha!=)

ZWAN SABRI said...

wah! istimewanya seorang perempuan.. ;)


MySuaraBlog: Cahaya Matahari Rangsang Hormon

biela bell said...

bell akan utamakan wanita yg cantik akhlaknya ;D

Princess Feyqa said...

Indahnya seseorang perempuan itu kan? Syukur jadi seorang perempuan!

Kancil 8349 said...

setuju dengan pernyataan "Semua wanita itu cantik jika dilihat jauh ke sudut hatinya"....info yang menarik...harap ada yang berubah nanti

Pak Pis said...

Dan se ganas macam mane jugak lelaki tu..die cair gak ngn ppn

Nasz said...

betul tu..saya sokong entry ni.

MOHD NASER.com

Unknown said...

bersyukurlah krn dilahirkan sbg seorang perempuan.. pada perempuan yg x bersyukur dia adalah perempuan maka dia adalah org yang rugi dan tidak bersyukur di atas anugerah Allah SWT...