Thursday, July 7, 2011

~soal jodoh bukan main-main~

tadi aku berbual2 ngan my parents... hurm berbual2 tentang apa? tiba2 my mom cakap tentang jodoh aku plak... sebab apa??? kaget tau x? rupa2nya ramai sgt wat kenduri kawin... dia pon rasa nak wat gak la... maklum anak last..jadi ni kenduri penghabisan la kan? anak-anak orang lain yang sebaya aku memang banyak dah menghabiskan zaman single mereka... jadi mak aku pon bertanya la pada aku.. abah aku mendengar sahaja... hahhahha..hakim kan selalu dengar hujah peguam sebelum letakkan hukuman??? adoi.... tiba-tibakan???

ok... aku sebagai pesalah kenalah bela dirikan??? apalak pesalah ni??? hahhaah... silap2... aku pon bagitau la mak aku... aku belum ada teman lelaki yang istimewa lagi... yang ada dulu tu tak bleh wat laki... sebab.. aku rahsiakan je lah... heheheheh... 

pastu mak aku kata... kalau nak kahwin biarlah yang menyintai kita.. jangan yang kita cinta... hurm... aku pon berfikirlah secara waras... kebaikkan dan keburukkan " dia"...

aku skip ja la... sebab aku rasa x perlu la aku citer panjang tentang perbualan itu..hehheh... sebab nanti orang salah faham ngan statement aku  yang berani mati tu... sok mak n abah aku pon putuskan la... kalo aku suka baru la diorang terima.. kalo x, makanya x kahwin la aku... 
bela anak angkat je lah....

hurm... sebab apa::: sebab untuk berkahwin mempunyai banyak tanggungjawab... aku takut kalau terburu-buru lain jadinya... kahwin tu macam perjudian hidup... kita tak tahu nasib kita bagaimana..hanya berserah dan doalah yang terbaik kepada Allah...

biarlah aku mencari kehidupan aku dulu.. cinta itu memang indah dan bahagia.. namun adakah bila sah bersuami isteri..cinta itu masih lagi akan begitu??? mungkinkan??? dan mungkin juga tidak... jadi x nakla aku terburu-buru mengejar cinta... cool sudah..heheheh

2 comments:

Puan Kutu said...

klu jodoh tak kemana..blom smp seru lg tu..:)

Fad said...

ala..muda lg..hehe..dh follow