Saturday, July 2, 2011

esok jangan ungkit kata aku x bagitau hampa....sapa suruh x baca???

dah lama dah aku macam berselindung jadi good2kan??? mals tau dok jadi macam bagus nih!!! sebab terpaksa berlakon...

mmm... pernah x dengar luahan hati macamni??? aku selalu... sebab aku yang kata... aku nih da rasa macam satu beban plak... aku takut satu hari nanti... segala kehipokritan aku tu terbongkar...(ada ke word kehipokritan??) risau ooo...sebab masa tu aku dapat bayangkan... semua orang dah x percaya aku... semua orang akan kata.."nasihat orang pandai, diri dia pon x betul".... pastu kawan2 semua menjauh dari aku... kawan2 blogger plak mula unfollow aku... hurm..masa tu aku pon jadi kera sumbang... adoiii.. sakitnya masa itu jika dibayangkan...

macamna aku nak wat supaya sikap hipokrit nih terpadam??? kalau aku tampilkan diri aku yang sebenar.. orang mesti x percaya... orang mesti tengok janggal... lagipon aku ada mak bapak..keluarga... biarla aku sorang nak jadi arang pon.. x mo la palit kat depa... so macamna??? 

tapi kalau aku masuk ke dunia itu.. umpama aku drive dalam jalan sehala tapi belawanan arah... jadi serba salahkan??? ntahla... aku pon x tau macamna... yang aku nak kawan2 aku tau.. orang sekeliling aku tau.. kadang2 aku pon teringin nak nasihat menasihati.. walau aku macam x layak nak bersuarakan??? kadang2 aku pon nak gak tunjuk bagus.. sebab sapa nak jadi jahatkan??? dan aku nih bukan la baik sangat pon... dosa aku dengan Dia... banyak sangat.. tak terhitung... so aku cuba la juga membuat secubit kebaikkan...

harapan aku... walau apapon yang aku cerita.. apapon yang aku tulis... apapon yang aku pamerkan... amik la yang baik... yang buruk jangan ikut... cernalah apa yang aku nak sampaikan...bukan apa yang aku lakukan... sebab kesempurnaan tu x ada dalam hidup insan..cuma insan itu cuba mencari kesempurnaan... hurm~~~

5 comments:

PenDekAr LauT said...

Apa yg diselindungkan ni...

PeRmAtA bIrU said...

pendekar laut::: x de apalah... cuma nak bagitau setiap manusia kat muka bumi nih x sempurna... janganlah ikut keburukkan yang seseorang itu buat...tapi ikutlah kebaikkan yang cuba dia sampaikan...

macam artis... dia belakon tentang balasan zina... tapi dalam masa yang sama bukan kah kemaksiatan sedang belaku... hehhe....

Sang Pencinta said...

pada aku kehipokritan itu penting juga untuk diri sendiri.. kadang kawan cuba mencari kelemahan untuk memijak kita.. itu kawan ok, aku tidak maksud sahabat.. hehhe tapi hipokrit dalam meningkatkan diri bukan hipokrit dalam menentang ajaranNYA... mohon dimaafkan kalu kata aku terlebih kuah dari kari hahah... tapi aku cuba memandang bukan memberi pandangan hehhe

PeRmAtA bIrU said...
This comment has been removed by the author.
PeRmAtA bIrU said...

thanks sang pencinta:::: aku terima segala pandangan.. dan aku terima apa pandangan orang... betul... segala perkara yang kita lakukan..jangan hipokrit dalam menunaikan segala yang disuruhNya... thanks sudi memandang...:)