Saturday, July 2, 2011

DIALOG SEORANG AKU DAN AKU YANG LAIN


Cerita hati tu kadang2 sepikan???dan kadang2 kita x percaya dengan cinta yang murni... aku Cuma nak berkongsi kisah tentang seorang teman... dia sudah terikat... tapi ada sesuatu yang aku hormat tentang dia...  mungkin ada teman sekuliah yang mengenali insan ni... tapi x perlula aku maklumkan siapa.. Cuma dalam diam dia menarik perhatian aku...

Peribadi dia::: orangnya kecil dan comel... cantik pada mata aku... sejuk mata memandang.. persis seoarang wanita solehah... wajahnya sejuk hati memandang... aku seorang perempuan pon boleh terpikat dengan kelembutan dan kebaikkan dia... pernah aku marah dan mencurah kata2 yang tak baik tentang dia... tapi balasannya.. sangat menyejukkan hati.. memalukan saja perbuatan aku tu sebenarnya... hurm~~~ pakaian??? Aku sedang bercerita tentang seorang wanita yang bertudung labuh dan pekerti mulia bak bidadari...hurm~~~ bagi aku la...

Dia sebuah majlis....  aku di sebelahnya....(dialog setelah di short cutkan cerita)
Aku::: hurm...betul ke akak dengar awak da bertunang?
Dia::: ya... (tersenyum sambil menunjukkan cincin ikatan)
Aku:::: wahhh bestnya... hurm.. ni parents pilih ke ??? pilihan sendiri???
Dia::: (ketawa kecil... dengan malu2) pilihan sendiri kot.
Aku::: oooo.... ada gambar x? Nak tengok....
Dia::: (tersenyum) saya x simpan gambar dia... memang x ada langsung... jumpa pun jarang... (tersenyum dan ubah topik perbualan)

Sebenarnya ada lagi yang aku tanya... tapi biar rahsia kot.. sebab aku pon macam da x ingat.. Cuma point ni jer aku ingat...
Dia ada cakap tentang zina hati dulu kat aku... ramai teman2 sekuliah aku yang bertudung labuh sangat baik.. diorang selalu berkongsi ilmu ngan aku... jadi aku respect la diorang semua ni termasuk la “dia”. Cakap telefon, simpan gambar, dating... tu semua boleh menimbulkan zina... paling kita tak boleh hindari zina hati... jadi aku pon fahamla kenapa dia x pernah simpan gambar temannya itu...

Bila yer aku boleh jadi macam mereka??? Astaqfirullah..jauhnya kedudukan aku dari mereka... hurm~~~

1 comment:

niena shopping2u said...

erm... insyaAllah, sntiasa jga hati kita :D