Thursday, July 14, 2011

ajar mereka kenali sejarah... MUZIUM NGAH IBRAHIM



 

anak buah aku yang laki nih suka pada sejarah.. so aku saja la bawa dia g muzium.. sangat2 disukanyai.. semua papan penerangan dia baca... lakikan?? rasa ingin tahu tu banyak n lebih.. tengok citer merong mahawangsa.. aku terpaksa search kisah2 sejarah tentang merong mahawangsa untuk dia.. sebab dia memang tak puas hati kalo x dapat baca tentang apa itu hikayat merongmahawangsa dalam sejarah... g muzium ngah ibrahim nih pon dia da macam belajr sejarah tingkatan 2.. sedangkan masa nih baru darjah 2... 
tapi adik dia plak.. memang takut habis masuk muzium.. kalo g shopping bleh la bawa adik dia.. perempuankan??? hahhaha...

3 comments:

yatie Awang said...

kakak belum sampai lg sini...

NasZ said...

nak g muzium best, g melaka. memang macam2 muzium ada.

MOHD NASER.com

PeRmAtA bIrU said...

yA:: nanti pegilah.. tapi muzium dia agak sunyi and seram sebenarnya...

nasz::: kan??? memang nak bawa g melaka..tapi belum berkesempatan... g muzium ngah ibrahim nih pon x dirancang.. lalu..n singgah jer...