Thursday, June 23, 2011

segmen:::Aku hanya wanita biasa bisa sakit dan terluka

heheh.. test power dulu2 balik.. boleh ke wat puisikan??? so masuklah segmen nih... hehhe nak tau sapa penanung segmen nih... ha tgk kat bawah ni... pastu korang join la sekali.. heheh.. baru meriah.. 
Tarikh tutup?Ermmmm 24/06/2011 pukul 11 malam
Photobucket

semalam,kau bercerita tentang kita...
kau memberi aku jambangan bunga...
membuat aku terus tersenyum bangga...
semalam, kau beri aku harapan...
kau memimpin aku untuk bersama mu di masa depan...
kau buat aku hilang dalam angan-angan...
tapi...
hari ini, kau bercerita tentang dia...
kau bertanya segalanya tentang dia...
kau tersenyum tika dia menyapa...
hari ini, kau mula tersenyum sendirian...
kita sudah terasing dalam dunia yang berlainan...
membuat aku terus tersinggung bermain perasaan...

teman...
memang benar kita hanya teman...
kita hanya kawan diwaktu susah dan senang..
di waktu bergelora dan tenang...
kita hanya kawan...
kawan tika kau keseorangan..
kawan tika kita keriangan...
tapi mungkinkah kita kawan...
tika kini aku bersedihan???

fahamilah kau...
aku hanyalah wanita biasa...
suka dibelai..
suka dimanja...
fahamilah kau...
setiap yang kau curahkan pada ku..
itulah yang kuharapkan..
itulah yang aku mahukan...

mungkin zahirnya kau lihat aku seorang teman dan kawan...
kau memberi aku beribu harapan..
umpama aku tiada perasaan...
kau ikat aku dengan sebuah persahabatan...
 dan bila kau bertemu apa yang diimpikan...
persahabatan makin engkau jarakkan...

walau kita hanya teman...
fahamilah...mengertilah...
aku juga wanita biasa...
bisa sakit dan terluka.
~hmmm~

p/s:::: hehheh... macam x jadikan puisi tu.. tapi x pelakan??? sebenarnya da x bape pandai dah buat2 puisi bagai ni.. ayat da x power... harap semua boleh fahamkan??? ni kisah persahabatan seorang teruna dan dara yang akhirnya terpisah dengan kehadiran cinta.... macam cite shah rukh khan dan kajol tu... heheheh.. thanks tuan segmen bagi peluang mengasah bakat... :)

6 comments:

NasZ said...

ok la..jadi gak puisi tu..(orang yang komen ni pun bukan pandai berpuisi pun..huhu..)

jemput join segmen simple saya..

SEGMEN SIMPLE : MY WISH ...

PeRmAtA bIrU said...

thanks nasz...

Penyair SenjA said...

walau hanya wanita biasa....kita juga layak bahagia kan...;)

*terima kasih sudi join segmen saya...org pertama ni pilih tajuk tu...tak mengapalah kan....me akan publish 2 kali k....me tgk org ramai on9...me akan publish...esok dlm tengah hari...insyaALLAH...:)*

PeRmAtA bIrU said...

thanks penyair senja... huhuhu.. benar.. walau kita hanya wanita biasa kita juga layak bahagia...

SYAF said...

GunakKan Lah KUasa Mu SeBagai WaNita.... SeBaik2 PerhiAsaN Adalah WaniTa SoleHah... tHat Im RigHt..
Hihi..

PeRmAtA bIrU said...

ya..you are right...hehhehe...