Monday, June 6, 2011

saya juga seorang wanita (part 5)


part5:::
SAYA TIDAK SEMPURNA
 
hurm.. sebenarnya ia bagai satu beban apabila saya menulis tentang wanita... ia hanya satu undangan untuk saya terus menjawab semua pertanyaan hati... saya seorang yang suka melihat orang..yang suka menafsir orang... dan kita semua mesti ingat... islam melarang kita berprasangka buruk.. jadi sebab itulah saya terpanggil untuk membuat kisah2 berepisod ini... setiap manusia itu sebenarnya dibezakan dengan satu garis lurus... jadi kita haruslah selalu berprasangka baik dengan orang.. supaya satu hari kita tidak terlintas dari garisan yang kita sedang berdiri..

manusia itu x sempurna... saya juga seorang yang tidak sempurna...
orang yang bertudung labuh juga bukan lah seorang yang sempurna..
inikan pula orang yang seksi... mereka lebih tidak sempurna..
bagaimana kita hendak jadi sempurna???
Sempurna itu hanya sifat Allah..

Kita manusia hanya perlu berdoa dan berusaha menjadi sempurna.. janganlah berprasangka buruk..
Jangan la kita menilai orang dari apa yang kita lihat...tapi nilai la dia dari segala kebaikan yang dia bisa buat..
 saya  faham.. jika seorang wanita bertudung labuh itu sangat obses di hadapan lelaki.. sebab.. lumrah remaja perempuan ingin menunjuk2 untuk mendapatkan perhatian.. mungkin yang dipakai hanya sebab satu tuntutan dan bukan itu yang mereka inginkan...
wanita seksi??? Mungkin itu satu pilihan dan belum terbuka untuk mereka pakai tutup2.. apasalahnya kita berdoa.. mana tau terbuka hati jadi macam irma hasmiekan???

Saya Cuma nak kita sama2 berfikir...
Kawan2 SEKSI X BERMAKNA DIA JAHAT DAN ALLAH X MENERIMA AMALAN DIA
ALIM PULA X BEERTI DIA BAIK DAN AKAN MASUK SYURGA..
SEMUA TU ADALAH KUASA ALLAH..
ILMU DAN RUNDINGAN ALLAH
ALLAH ITU MAHA PENGAMPUN DAN MENGASIHANI..
DIA MAHA PENYAYANG...
JADI JANGANLAH BERPRASANGKA BURUK..
JIKA KITA TAK BERDAYA MEMBUAT CARA YANG TERBAIK BAGI MENGUBAH SAHABAT KITA..
JANGANLAH MENGGUNAKAN LIDAH YANG TAJAM.. BERDOALAH UNTUK SEGALA KEBAIKKAN..

Ini apa yang saya fikirkan.. saya juga manusia biasa yang tak sempurna..
saya bukan orang alim.. saya juga bukan wanita seksi..
tapi saya sedang menasihati hati saya...
...JANGAN BERPRASANGKA BURUK DENGAN SESAMA MANUSIA...
..Tegurlah segala kekilafan..
-TAMAT-

No comments: