Monday, May 2, 2011

segmen: cita-cita aku masa kecil


dulu masa kecik-kecik nak sangat jadi cikgu... 
suka tengok cikgu yang cantik2 dan lawa2...
kadang2 ada cikgu yang baik sangat2...
hurm... kalo orang tanya cita2 apa...saya cakap la cikgu...

jap2... ada lagi 1 cita2 saya dulu2...
pernah tak tengok siti di alam fantasi???
saya dulu bercita2 nak jadi pelakon macam tu...
kalo sekarang senang cakap pelakon teater lakan???
dulu tak tau nak cakap apa namanya... tapi ada jer tunjuk tv pementasan2 begitu...
ini lah muka pertama yang berada depan tv... teringin sangat nak p tengok depan2...

ok... seterusnya... sekarang saya dah pon besar..
kalo tempat biodata tak bleh letak cita-cita dah...
letak pekerjaan yer...
ataupon harapan... uhuk3...
ok... mmm...
~alhamdulillah~
saya hampir berjaya mengejar impian itu...
cita2 pertama saya... cikgu...
saya dah pernah mengajar di 2 buah tadika di kuala lumpur sebagai seorang guru...
termasuk latihan industri saya mengajar di 3 buah sekolah tadika..
saya mempunya10 orang bekas anak murid yang saya ajar tuisyen...
sayang sangat kat mereka..
dan sekarang saya menyambung pelajaran di UPSI...
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS...
huhu insyaAllah.. moga saya menjadi seorang guru yang baik.. doakan saya k...

cita-cita kedua...
seronok sangat.. saya bukan sahaja dapat tengok persembahan teater dalam tv...
kini dah bleh tengok depan2 lagi... selain tu siap boleh belakon lagi... huhu.. saya suka sangat...
ok.. layan gambar cita2 saya yang hampir sempurna ni k...
moga satu hari istana budaya pon biasa dengan saya...hehhe..
ok..itu saya yang bertudung bunga2 itam...

buruknya rupakan??? hahha.. tengah menghayati watak sebagai mak tu
ini saya menang untuk pelakon pembantu wanita terbaik festival teater upsi

nampak x pari2 paling besar tu.. itu la saya... hahah
CITA2 LAIN BOLEH TENGOK DALAM ENTRI2 SAYA YER... ADA BANYAK PENAGALAMAN YANG SAYA LALUI...HUHU.. KALAU PARI2 TU..NANTI AKAN ADA TAYANGAN DI TV 1.. MASA DAN HARI TAK TAU LA... HAHAH..
dulu saya tengok org.. sekarang saya yg ditengok org... syukur sangat2...

saya budak baru... nak komen tentang blog org tak berapa pandai la...
 tapi mungkin la boleh membantu sikit...
shout kat tepi tu... 
sama warna ngn bg...
kadang2 tak perasan.. mungkin boleh tambah warna merah sikit kekan??
heehhe...
entri best2.. semua seronok..jadi nak komen pon serba salah.. 
itu ja kot yang bleh terpandangkan??? hahah...

saya tag kawan yer...

itu sahaja la perkongsian cerita saya... huhu.. untuk mencapai impian segalanya mungkin..
hanya dengan berfikir menuju kepadanya..
memastikan tindakan yang betul
dan yakin yang ia untuk kita... 
ambil segala peluang..
maka insyaAllah ia akan terjadi..
itu sedikit tips untuk mencapai cita2..
amalan yang saya sering lakukan..
hehe..love...

3 comments:

Shaherah said...

shera pun first time wat segmen ni.. thanks ea join.. thanks gak support shera..

nanti shera cter pasal cita2 shera pulak ea.. ^_^

NiLaM sUhAnA oThMaN said...

hehehe...ok...

SHM said...

dpt jdik ap yg dicita-citakan dri kecil..
semoga apa dpt mencapai apa yang dihajati ye..:D