Monday, May 2, 2011

tabung saya

ok..hari nih due date saya membelai tabung... huhu.. masa untuk memecahkan tabung kesayangan.. saya start kumpul pada pertengahan sem nih tanpa sebarang disiplin untuk memasukkan duit..tapi disiplin untuk tidak mengeluarkan duit... target simpanan saya adalah semua duit syiling yg saya dapat setiap hari... dan duit seringgit2 yang bawah dari rm3... maknanya..kalo ada rm3..saya akan masukkan dalam tabung.. ataupon x masukkan terus..hahahah... ok.. ce teka bapa????

tak payah jawab... sebab saya x nak wat contest... heheheh

ni jawapan saya bagi erk..... 
 RM 1.00 = 32
RM0.50 = 15.5
RM 0.20 = 11.40
RM 0.10 = 9.10
RM 0.05 = 0.30...

JADI TOTALNYA BAPE ERK??? 
huhu..= RM 68.30

ok la tukan... saya bukan berdisiplin pon lagi pon 2 bulan jer saya simpan nih.. kalo la saya bleh simpan 6 bulan.. mesti lagi bergandakan... pa pon.. amalkan la budaya menabung.. ia bagus untuk diri kita sendiri.. huhu... 

No comments: