Monday, May 30, 2011

maaf semua... niat saya da terpesong

tadi saya buka blog... saya tengok balik entri2 saya sebelum nih... entri saya masa mula2 saya buat blog nih... dan saya terfikir sesuatu... hurm.... kenapa yer saya buat blog??? jawapannya:::
 1) saya suka menulis...
 2) saya mempunyai rasa hati dan pandangan yang ingin di kongsi bersama.
 3) saya fedup dengan fb sebab luahn hati saya kadang2 terhad.
 4) saya cuma atas dasar suka dan tidak mengharapkan orang ramai membaca atau memberi komen... cukup
sekadar kepuasan hati
 5) blog saya = diari saya = simpanan cerita yang saya minati...

lihat itu adalah niat asal kenapa saya buat blog.... dan saya sudah menunaikan hajat dan niat itu... namun kita niat suci itu sudah terpesonggg!!! ok terpesong yg macmna??? saya sekarang bila buka blog jer... saya nak tau..
1) eh bape orang da folo???
2) mm.. g dashboard... ala.. nape org x komen???
3) tak pelah.. jom p blogwalking cari ramai folower...huhu...
4) ok.. check chatbox... sape yang komen...
5) ala masuk segmen la.. mungkin bleh kembangkan sayap...

itu ke??? adoiii.. macamni sama lah ngn fb.. saya akan fedup gak.. saya bukan otai nak suh org dtg baca selalu.. cukup la ada org gak.. sonok sangat2... tapi bila kita mengharap.. keikhlasan tu akan berkurangan...
akan terus lenyap rasa ikhlas.. en3 pon nak wat sebab nak tarik org jer... no.no.np. x bleh macam tu puteri.. apa pon yang seorang puteri tu buat kena ada keikhlasan dan keikhlasan itu la yang menyebabkan ISTANA BIRU ini terus berkilauan....

disebabkan itu..saya buat keputusan:::
1- ok.. memang niat nak kongsi rasa hati--> perlukan kawan--> cari folower
2- wat blogwalking bila kesempatan..utamakan org yg telah di folo.. dah abis en3 baru .. baru klik kawan2 baru
3- folo blog yg betul2 beri perkongsian..jgn men klik ja dan stop amalkan I FOLO U, U FOLO ME
4- buat en3 bila ada idea dan keikhlasan dtg... nak ikut contest, sagmen??? boleh.. tapi bila rasa perlu n sgt ,menarik k...
5- jangan terlalu meletak pengharapan dan berpegang kepada.. bila saya folo awak, saya akan selalu mengikuti en3 awak.. x kisahla awak macamna bila folo saya...


hurm.. moga saya lebih tenang dan menjadi semakin ikhlas...

2 comments:

adan said...

salam ziarah sini.. 1st time singgah.. salam kenal.. antara salah satu cara nak rapatkan silaturrahim sesama blogger.. rajin2 la baca entri rakan blogger dan komen.. kira fair2 la kan.. jangan hanya nak letak url kat shoutbox..

blogger mane yang tanak entri dia di baca? kita menulis untuk pembaca membaca hasil penulisan kita.. dan berkongsi pendapat.. sori komen lebih2 erk.. ^_^

salam kenal dari saya... ^_^

Nilam suhana said...

hahah.. x per.. saya suka bila ada org komen.. dan itu la apa yang sedang saya lakukan..thanks sebab folo..