Friday, December 2, 2011

misteri SI TAM....

hurm... ingin berkongsi satu kisah mistik...

5.30pm::: housemate balik... depan rumah tak ada apa2 yang pelik.

aku ada latihan tetaer... jadi kena stay dari kul 2pm sampy 6.30pm... on the way balik... aku ambil masa beberapa minit... pastu naik kerumah... 

waktunya orang azan maghrib...

dulu housemate aku ada bela seekor kucing hitam bermata biru dan di kakinya warna putih dan misainya agak comot.. bulu agak cantik ala-ala kucing yang mahal... kucing itu cumalah kucing sesat yang dijumpai.. atas dasar kasihan n suka pada kucing dia ambil bela.. setelah beberapa lama, dia merasakan sukar membela kucing itu kerana jadual padat... dia pon mengambil keputusan membuang kucing itu... diletaknya kucing itu dipekan tanjung malim dan ditengah pasar... kala dengan kereta jarak lebih kurang 20 minit 60km/j... kalau laju 10 minit ja la kot... jauh la untuk berjalan kaki kiranya.... hurm.. kucing tu masih kecil lagi... 

sambung pada cerita aku pulang ke rumah...
tiba-tiba kucing itu berada di depan umah aku... kenal sangat aku dengan kucing itu... dia bangun merapati aku... dan dipunggungnya menitik najis merata-rata sepanjang dia mengubah tempat...
"dalam hati berkata, habislah nak cuci nanti"
aku pon seraya berkata..." awat hang mai sini??? hang sapa?"
beberapa kali.... dia pon mengiau dengan kuat sekali seperti kucing kemarahan...

dalam umah, roomate aku dengar suara aku... persis seorang pelakon, dia ingat aku ngah hafal skrip... dia x kesah la aku cakap sorang2 diluar rumah.. dalam masa yang sama cering sudah bulu romanya...

hurm... pelik betul... aku pon malas amik peduli kucing tu... aku pon masuk umah... waktu aku buka pintu untuk masuk, bau sangat busuk n sangat kuat... terus aku masuk umah tanpa toleh kebelakang n kunci pintu...

aku berbual dengan roomate aku... dia kata dia x dengar bunyi kucing...tapi hanya suara aku...
haish!!!

7.30:::: housemate aku balik.... dia kata tak nampak apa-apa pon depan rumah masa dia balik.. ini setelah esok pagi housemate aku yang empunya kucing itu tanya... 

even masa housemate aku tuan empunya kucing tu balik pon dia x nampak kucing tu... even tahi kucing tu yang merata-rata tadi hanya tinggal setompok dan nampak persis minyak... 

maknanya hanya aku melihat kucing itu, dan hanya aku saja yang nampak dia berubah kedudukan... haish!!! 

bila fikir secara logik,mustahil lah kucing yang sakit dan masih kecil itu bleh naik kerumah aku... dah la telah dihalang dengan tin dan pagar... dia kena memanjat pagar tu.. kemudian naik tangga... dan sepanjang perjalnan itu tiada plak najis dia... kalau dia dah turun ke bawah.. najis dia tak jatuh merata-rata... dan cari sekitar rumah pon dia tiada...

misterinya... mana kucing atau "SI TAM" pergi??? dan siapa sebenarnya yang berjumpa aku tu??? hurm....

4 comments:

CikGu Ma said...

dah lama x dak kucing kat umah.....

Dylla Abas said...

ish..misterinya entri kali ni..tapi betul ke yg puteri nmpk tu kucing yg pernah dibela dulu..?

3no gr33ny said...

okay tuan puteri...ni dh kira agak scary..huhu

budak penjara said...

haha..imeginasi je tu