Thursday, November 3, 2011

segmen auni : ucapan sempena hari raya haji


jom kawan2 kita join ramai2...

masa raya Aidilfitri... kita semua penuh dengan segmen dan ucapan menyambut hari kemenangan... dan bila tibanya hari raya aidil adha ia kelihatan sangat suram... kenapa??? jika di tanah arab  hari raya korban inilah yang paling meriah.. ia di sambut pada 10,11,12 dan 13 zulhijjah setiap tahun... berbanding aidilfitri... walaupon kita menyambutnya untuk 30 hari.. tapi meraikan kemenangan itu hanya pada 1 syawal... 

ini lah hari istimewa kita... hari kebesaran umat islam seluruh dunia... selain hari raya Aidilfitri... nih segmen pertama yang saya jumpa untuk memeriahkan hari raya aidiladha....

JOM JOIN RAMAI2...

ada soklan dari penganjur..
  • apakah pengorbanan saya raya haji tahun nih???
banyak istilahnya pengorbanan ini... saya nak sambut hari raya haji nih dengan penuh kesyukuran bersama ahli keluarga... tapi cuti saya hanya sabtu, ahad dan isnin... lagi seminggu saya korbankan untuk kanak-kanak kecil yang ingin meraikan hari kemenangan mereka setelah setahun belajar di tadika... :) walau ramai yang boleh balik kampung untuk raya haji dan cuti mid sem... saya sanggup korbankan waktu itu...:)

  • ucapan saya:::
dalam kehidupan adakala kita mencari yang terbaik dan memiliki yang terbaik... dan untuk menjadikan segalanya terbaik pengorbanan itu juga satu permulaan bagi melatih diri kita menjadi seorang yang baik... berkorban lah sesuatu yang terbaik.. kerana itu lah lambang keikhlasan kita...:)

selamat hari raya Aidiladha... dan salam pengorbanan...:)

SEGMEN TUTUP PADA HARI AHAD 6 / 11 / 2011 JAM 10 MLM.

2 comments:

Zul fattah said...

pengorbanan bukan hanya sekadar dimulut je.. pengorbanan bukan hanya kerana dunia aje... tp pengorbanan yg sebenar adalah berjuang di jalan Allah..

Anonymous said...

tq join...