Thursday, September 22, 2011

keindahan dalam hidup

assalammualaikum semua...

hari2 sebelum nih entri saya negatif ja kan??? x positif langsung dalam hidup... kata lecturer saya roh kita jua perlu diberi makanan... makan apa??? makan nasi??? hahhaha.. tu kita.. roh kita perlukan makanan yang memberi tenaga2 positif padanya... maksudnya... maknan roh kita adalah zikir, doa, dan kata2 semangat... betul.. kenapa??? 

cuba hari esok korang bangun dengan hati yang sedih... pastu korang blame diri korang gila2... pastu korang upah semua orang untuk blame korang... percaya atau tidak esok korang akan hidup tanpa tenaga dan hati korang jua akan lemah dan x mampu untuk bernafas...

cuba pula lusa korang bangun dengan gembira... korang puji diri korang... korang minta semua orang beri kata2 semangat pada korang... dan yakinilah hari tu korang akan jadi orang yang plaing ceria, bahagia dan bertenaga... kenapa??? sebab korang hidup dalam aura yang positif...

hurm... indahkan kehidupan ni... paksinya adalah dalaman kita... seketul daging yang merupakan hati... hati inilah yang membangunkan hidup kita... jika ceria ia.. maka cerialah kita...jadi amalkanlah perkara2 yang boleh beri tenaga pada hati dan roh kita k... itulah yang sedang saya cuba lakukan... bila saya down.. saya bangun kembali dengan kata2 semangat untuk diri... apa yang saya fikir Allah lebih tahu segalanya...

indahnya dalam hidup ini... kerana hidup kita diberi dengan pelbagai warna dan jalan hidup... hidup merupakan ciptaan perkara2 indah yang kadang2 kita tak nampak keindahannya... wujudnya kehidupan itu sendiri adalah dari nilai2 yang indah.. oleh itu kenapa kita mesti memandang hidup tanpa keindahannya... itu semestinya sangat merugikan kita kan??? hurm... semoga selepas hari ini kita akan lebih menghargai setiap detik yang kita lalui dan jadi lah orang yang sentiasa meletakkan keindahan dalam hidup kita...:) 

4 comments:

cik aisha said...

yup memang sangat penting utk mempositifkan diri....jgn terus salahkan diri tp cuba perbaiki kesalahan diri...itu lg baik.:)

Zul Fattah said...

senyum sikit... haha..:)
kalau hati kita ni, baik.. maka baiklah jasad kita.. ingat tu..

Aku Si Pujangga said...

al-fatihah pun santapan untuk roh kita juga.. :)

QueeN TerataI said...

senyumlah selalu... biar sekuat mana pun kita diuji.. hadapilah dgn tenang.. fikirkan positif.. InsyaAllah kita akan baik2 sahaja..