Saturday, August 13, 2011

tak payah puasa lah!!!

salam Ramadhan kepada semua...
assalammualaikum

korang dah buat kuih raya??? kuih raya saya dah siap cuma nak g pilih n hulur duit jer.. hahahha.. jadi faham2lah kuih raya apa yang saya maksudkan... kan???
ok, tajuk tu x baiklah... korang jangan buka puasa k.. saya cuma nak cerita tentang 
BUAT APA PUASA KALAU:
  • seharian asyik tidur sahaja... mentang2 cuti...
  • puasa, tapi x beribadat apa pon.. solat pon liat...
  • azan maghrib sahaja terus bedal makn ngan gelojoh... pastu melingkar jadi ular sawa yang malas.
  • puasa tetap puasa... mata tetap jaga... tapi diri sendiri plak x jaga.. pakai sendat2...
  • sedap saja dok kutuk sana, ngumpat sini, siap sudah dia punya ketupat.
  • puasa bukan lesen untuk goyang kaki... alasan puasa semua kerja malas nak buat..
  • 24/7 dok berkepit ngan pasangan hati pengarang jantung.. yes tak buat apa2.. dalam hati tu.. ececeh.. jangan ngat Allah tak tau... Allah tu maha mengetahui..:)
  • mata tak jaga... jangan dok cuci selalu mata tu...
  • eh.. shhhhhhhhhh!!! korang jangan cerita pasal makanan sangat... cer citer bab lain k...
  • jom jadi geng mari mengaji!!! bukan tengok vcd sepajang hari.. eh... dah ngaji??? ok, jom baca nasihat2 dan cerita2 keagamaan di blog k.. huhu..:)
nih aku cuma kongsi ja tau... jangan la ada yang terasa.. kalau terasa.. berubah la.. aku cuma berkongsi dan memperingati saja.. hehheheh.. ok salam Ramadhan sahabat..:)

6 comments:

faLiaa said...

wah...menarik ni, bagus entri nie,kita beringat2lah juga kan,puasa ni bukan hanya menahan lapar dan dahaga :)

btw,pls like pic ni jap ye..plishh..ade pantun dulu..hihi
time kasih sgt5~peace
http://aliaapunyabelog.blogspot.com/2011/08/saya-suka-hari-rayaa.html

QueeN TerataI said...

mmg betul tu sis...

QuiNn ZhOuRa said...

ala.. terasa lah.. hiks -.-

yusuf Laili said...

Salam;
ingat mengingat memang amalan kita..bagus tu.
apa yg IB kata memang betul buat apa puasa kalau tidur memanjang..sedangkan nabi dulu ngan penggikutnya berperang sambil berpuasa..

Princess Feyqa said...

hehehe setuju2.. lagi2 kalau puasa tp bab mata xjge huk3

AyiLarimA said...

kena puasa jugak :)

pemberitahuan : nama anda telah diTAG untuk menyertai ini " http://aylliarimasiprincess.blogspot.com/2011/08/kad-raya-duit-raya-fairus-ibrahim.html "