Sunday, August 21, 2011

segmen Hira::: aku reti memasak, kau reti???

nak join??? klik banner k..:)

hahah.. aku telah dijemput.. tu aku join... sebenarnya aku jujur.. aku tak pandai masak.. dan aku jarang masuk dapur.. sebenarnya aku lebih suka pergi beli barang dari masuk dapur.. tapi nak beli barang masak pon kena tahu nak masak apa... kadang orang yang masak bagitau jer aku nak masak tom yam la apa la.. aku pon g beli barang tu sambil pk, tomyam nak masuk kan apa.. letak apa..nak beli apa.. aku tak suka kuar 2 3 kali.. kalau itu yang aku perlu buat memang aku akan bengang gila la.. tu sebab sebelum aku kuar bagitau semua benda kat aku ngan detailnya..kalau x masak la apa yang aku beli tu..huahauahau..kejam kan??? tapi itula aku... 

ok.. sebenarnya aku pandai masak..rugi la nama pompuan kalau tak pandai masak.. tapi aku belumberani masak kat orang ramai.. masak aku makan sorang tu berani la.. macam2 resepi aku buat untuk kekenyangan aku..hahaha.. kan??? antaranya adalah maggi..huhu.. sesahkan masak maggi.. gurau jer.. aku pandai buat goreng2 jer.. belum berani masak yang berkuah kecuali tom yam, asam pedas n sup.. heheh..ok la tukan.. tapi aku nak belajar buat kari/gulai..rugi oo orang penang tak tau masak gulai.. huhu..

ada sapa2 nak amik aku jadi bini tak??? gurau sahaja.. jom la join.. aku reti masak..kau??? reti ka???
thanks hira untuk jemputan..:) 

13 comments:

hira said...

haha. maggi tu senang sangat la. tapi tak apa, kita still ada peluang untuk belajar masak sebelum bergelar isteri.

tapi kalau dah bergelar isteri pun tak salah kalau baru nak mula belajar memasak. by the way, goodluck tau! mari kita belajar memasak. hehe :D

thanks for joining :)

Si Pujangga said...

masak air paling senang.. :)

GaRy™ said...

hahaha... masakkan laki megi hari2 pun orait jugak~.. XP

Zul Fattah said...

join jugak.. haha.. x pew..lepas ni belajar r memasak.. saya pun, bukannya reti masak pun.. haha

Lia-De-Pinky-Leo said...

wahhaha.. jum belajar memasak.. syok tau.. :)

Fahz said...

memasak adalah 1 kepuasan bila org makan masakan kita dgn penuh selera..tak pe pelan2 blajar.mesti berjaya :)

SITI NOORNADIYANA said...

hehe.. yana pon tak reti lagi masak gulai. orang n9 mcm yana ni kalau tak reti masak lemak cili api lagi lah malu. XD

lisa lis said...

waaa.... kira pandai la tu bila dah reti masak asam pedas..walaupun nmpak simple..tp kena mantain woo ckup segala bahan n rasa dia..kalau masak sedap..pehh.... mertua pun puji tu~

http://miszdejavu77.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasakkau-reti.html

salam ramadhan~

"Aku"....Nurul Azren said...

haaa... mang terbaik...he3
still de masa nk belajar.. gud luck k..

Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


jom sertai contest Cik Reen =>
http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

Mrs. Farhan said...

sama la kita. masak untuk kekenyangan sendiri je.hehhe.


http://sayasibudakopto.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html

Mimie. said...

Dtg jalan2 dr segemn yg sama.wahh okaylar kalau dh pndai bt tomyam tu.hehehe :P

http://mimiesukehati.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html

cik najihah said...

singgah dari segmen hira :)

Panggil aku Han said...

huhu..ok la tu ada jugak yg tau dri tak tau kn..:)

http://sempoi-zone.blogspot.com/2011/08/aku-reti-masak-kau-reti.html