Friday, August 26, 2011

Segmen di mana anda beraya pada tahun ini bersama phat corner

sila klik banner untuk join..:)

hoho.. tahun nih saya raya kat mana erk??? tahun nih puteri beraya kat kampung la... keh3.. istana biru ku... huhu.. serius baru saya sedar rupanya umah saya tu orang panggil umah bumbung biru tak pon umah biru depan titi..:)kah3... kira istana la gakkan???

ok.. saya nih budak kampung tau.. dok kat kampung titi teras, balik pulau, pulau pinang... meh la raya umah saya yer.. tengok umah putih bumbung biru..:) huhuhu... depan umah saya ada sungai, belakang umah saya ada umah saudara.. belakang lagi ada sawah.. ohh kampung ku... kalau pagi2 orang suka berjogging kat sawah.. saya je tak suka.. muda2 dulu selalu gak lepak kat tepi sawah... tengahari rembang terpacak matahari atas kepala pon lepak gak... sekarang dah x der geng.. huhu..:) best tak kampung saya???

raya kat sini x meriah sangat pon... kalau kampung saya dulu2 masa saya kecik2 best la.. sekarang dah makin hambar... sebab ntah la.. saya pon x tau nape saya x merasakan raya sekarang x sama macam raya dulu2.. dulu kalau malam 7 likur.. wah.. menariknya suasana... pelita... budak2 bermain bunga api.. orang tua sibuk buat itu ini.. kat masjid meriah sangat... tapi saya tengok sekarang nih semuanya hambar.. biasa aja... mungkin sebab hujan rahmat... kan??? budak2 pon x semeriah dulu.. mungkin dalam umah saya x ada budak2... anak2 jiran ramai la... tu pon diorang x meriah sangat bermain... huh.. tapi baling mercun tetap kedengaran.. macam kena bom.. tapi kata nenek saya itu orang tua punya angkara... mak oiii.. saya berbahasa baku..:)

dulu kalau raya ke 2 saya balik kampung ayah saya di selama perak... tapi sekarang nenek n atuk dua2 dah x ada.. ada mak saudara n ayah saudara.. serta sepupu saja... tak tau la kitaorang balik x raya tahun nih... hurm.. hambarnya lagi raya nih.. kakak n abang saya beraya umah mertua... x seronoknya.. tapi diorang kata raya kedua diorang balik.. walau saya terpaksa jadi orang nomad sebab bilik terpaksa bagi pada mereka yang berumahtangga... saya redha... tdo depan tv lagi best... tu pon budak2 kecik tu teringin nak menempek kat ruang tamu.. tak mau tdo dalam bilik.. tu la bestnya raya... semua keluarga berkumpul.. ikatan mesra terjalin... huhu.. bestkan??? 

tengok la raya ke 4 plannya nak g raya umah kawan2... huhu.. seronoknya berkumpul lagi kami.. tahun lepas ada gak kami bertemu bersua muka... hari raya ke 5 x salah... seronoknya... tahun nih lagi sekali.. oh.. mereka tanya bila aku nak jemput ke rumah.. serius bukan tak mau jemput... tapi tengok keadaan la.. umah aku tu sunyi selalunya.. x der orang huhuhu.. tahun nih InsyaAllah ramai... jadi mungkin lah aku ajak korang datang beraya.. huhu..:)

banyakkan aku melalut pasal beraya... puasa pon baru malam27... salam Ramadhan rebutlah malam2 terakhir ini.. :) untuk beribadah..:)

aku join segmen  beraya bersama phat corner... nak join klik banner k..:)

No comments: