Saturday, August 13, 2011

bercinta benar tak salah

salam Ramadhan semua...
assalammualaikum

bercinta itu memang tak salahkan??? tapi perbuatan dalam bercinta tu yang salah...katanya dalam Titanic.. you jump, i jump... hurm.. itulah bila bercinta... kerana kekasih sanggup ku turutkan... hurm.. hebatnya bercinta.. saya juga mahu bercinta jika semuanya sanggup dikorbankan...

kan??? sapa kat sini yang anti dalm bercinta??? memang tak mau bercinta langsung la... huhuhu... ya.. saya x nampak anda tersenyum mengatakan ya... tapi apa yang saya tahu.. anda tipu... hahahah.. cinta bukan kekasih lelaki dan perempuan... cinta itu perasaan.. perasaan yang terbit kerana suka.. kerana sayang... anda beli kereta, apapon anda sanggup buat untuk kereta tu.. sebab??? sebab anda suka kereta tu, bila suka anda dah sayang... lepastu??? mesti terus jatuh cintakan??? sama macam mereka yang tengah hangat bercinta... saya tak ada BB.. tapi saya aka Mr. B... hahaahah.. macam2 lagi la.. kalau itu suami, yes... bagus lah sebagai isteri.. kalau belum lagi??? cepat2 la berlangsung k saya doakan cinta anda hingga keakhirnya... :)

memang itu lumrah bercinta.. rela dan sanggup buat apa sahaja.. dan atas dasar itulah... Allah menjadikan cinta kepada manusia.. Allah meletakkan cinta padaNya yang pertama, kemudian RasulNya, IbuBapa dan kepada perkara-perkara yang disuruhNya... bukankah cinta itu sanggup menurut segalanya??? manakah cinta kita pada Allah??? untuk menunaikannya pon macam-macam kita persoalkan... perlukah seru, perlukah masa??? demi cinta kuturut kan.. maka wajiblah kita tunaikan... kan???

saya cuma mengeluarkan pendapt dari fikiran saya.. seringkali kita ucap cinta pada Allah dan RasulNya.. tapi seringkali jugalah ada saja perintahNya kita x buat.. subhanAllah.. banyak sangat kebaikan Allah yang lupa kita syukuri... :) marilah sama-sama lakukan apa yang disuruh, tinggalkan apa yang dilarang...
Wallahhualam...

4 comments:

CIK PARO! said...

cinta itu lahirnya dari perasaan...

Panggil aku Han said...

ye...cinta tu adalah sesuatu yang menyeluruh bukan statik je...
cuma kadang2 ade yg beranggapan cinta tu mesti.. lelaki dn perempuan..pasangan kapel..hmm..

yusuf Laili said...

Salam;
bagi aku cinta yg paling indah ialah cinta monyet,..berbalik pada cinta pada tuhan dan rasulnya memang byk manusia yg tak cintakan Allah dan rasul sepenuh hati..kalau adapun hanya dibibir saja.

al-kisah said...

cnta tu buta dan boleh membuta kan.cz klu dh putus cnta n nagis bagai nk gler compem pastu buta hahahaaaaa