Sunday, August 21, 2011

Allah telah makbulkan doa itu

Assalammualaikum

selamat istirehat semua... mesti masih ramai yang sibuk beli itu, beli ini untuk rayakan??? saya x rasa nak beli apa2 lagi.. tunggu la dekat2 2 3 hari raya kot... sedangkan duit  belum dimasukkan.. hukhukhuk sedih nih... sebab x da duit nak beli tudung n kasut raya... hish!!! macam dak kecikkan??? inilah bahana 4 bulan cuti x keja.. jadi x dak duit maaa... huwaaaaaaa.... astagfirullahazim... x baik kan??? saya masih bersyukur masih ada apa yang saya perlukan... hurm...

sesungguhnya kadang2 kita terlupa dan teralpakan??? kita mengharapkan sesuatu, tapi kita tak sedar apa yang kita harapkan tu telah pon dimakbulkan... korang percaya tak saya pernah mengharapkan dapat rasa bahagia bercinta??? lepas tu tiba2 saya putus dan saya akan jadi anti gila nak bercinta lagi... pada satu ketika datang seorang lelaki yang mampu buat saya sahut cinta dia.. huwaaaaaaaaaaaaa.. itu kisah novel sebenarnya.. saya teringin nak rasa.. dan sekarang saya memang tengah melaluinya.. saya takut untuk mengadakan sebarang hubungan cinta dengan mana2 lelaki.. saya betul serahkan 100% pada kuasa Allah dalam memberi cinta pada saya....Dia lebih mengetahui... bila kecewa.. sangat sakit tau... saya juga sudah bersedia menjadi andalusia... tapi harap x la.. sebab saya nak cahaya mata..:)

tahu tak Allah telah memberi pada saya kehidupan yang sangat bahagia... walau apa yang saya doakan tak terus termakbul, tapi saya telah melaluinya... Alhamdulillah...
kuasa Allah itu la yang terhebat...

tika aku meminta padaNya kekuatan,
dan Dia beri pada aku kesusahan agar aku menjadi kuat.

tika aku meminta padaNya kebijaksanaan,
dan Dia beri pada aku masalah untuk diselesaikan.

tika aku meminta padaNya kekayaan,
dan Dia berikan aku peluang dan kekuatan untuk bekerja.

tika aku meminta padaNya semangat,
dan Dia berikan aku bahaya untuk ditempuhi.

tika aku meminta padaNya kasih sayang,
dan Dia temukan aku dengan seseorang yang memerlukan bantuan.

tika aku meminta padaNya pertolongan,
dan Dia berikan aku peluang.

tak ada satu pon permintaan aku yang dimakbulkan,
tapi aku telah memiliki segalanya yang aku perlu.

sesungguhnya doa aku telah terjawab.

korang boleh baca
terima kasih yer sudi membaca..:)

4 comments:

yusuf Laili said...

Salam;
betul tu..sama dgn cerita budak lemas dilaut yg berdoa minta pertolongan dari Allah..tiga bentuk pertolongan Allah datangkan padanya semuanya tidak diterima..akhirnya budak tu mati bergitu saja..

Cik Bell said...

betul.kadang Allah memberi dalam bentu yg lain :)

Zul Fattah said...

bersyukur la..dngan apa yg ada.. haha

Santri T.P.I.N.I said...

best doa ni...