Friday, July 1, 2011

TOLONG!!! JANGAN PERCAYA


Kalau dulu kau bisa menghargai segala cinta dari hati ini.. mungkin ia x begini... jika dulu kau bisa memberi keikhlasan hati pada diri ini.. ia mungkin x jadi begini... ia mungkin tak sesakit ini... tapi semuanya dulu.. dulu sewaktu mula kau mengenali cinta.. sewaktu aku percaya cinta bukan bersama rupa.. cinta bukan juga ertinya kaya... waktu di mana aku fikir kenapa harus memilih... kenapa harus menepis.. lelaki itu bukankah sama saja.. bezanya??? Mungkin x pernah terlintas untuk membezakan lelaki... dasarnya... bukan rupa dan harta... tapi mungkin bila sudah ada rasa INGIN bercinta...

Kalau aku bisa berkongsi dan menasihati remaja... tolonglah!!! Jangan percaya dengan cinta di usia muda... tolonglah!!! Jangan percaya dengan lagu2 dan madah cinta... tolonglah!!! Jangan terpengaruh dengan novel dan drama cinta... itu semua bisa membutakan hati kita... bisa buat kita tersesat dalam cinta... sama seperti aku... yang punah.. dan hancur kerna rasa cinta manusia...

Dalam drama cinta sering dikatakan... cinta itu untuk sebuah pengorbanan... pengorbanan apakah itu... pengorbanan dirikah yang perlu??? Mana mungkin cinta itu untuk berkorban... cinta itu suci... ia memang bukan untuk dimiliki, tapi ia untuk sentiasa berada dihati... sentiasa membahagiakan memori... dan disebabkan itu kita dihalang meluahkan cinta pada yang bukan  suami, isteri apatah lagi pada insan yang belum sah untuk kita rasa berahi...

Tanam lah rasa cinta di hati... serahkan pada Ilahi... dan ikhlas dan sucikan la sanubari... jika dia yang patut kita miliki dan dimiliki... maka percayalah.. Allah akan pertemukan kedua hati di dalam keadaan yang paling dihormati dan dirahmati... dan jika ia tak kesampaian... ajal yang datang menjemput dahulu... maka mereka pergi dalam keadaan syahid... dia melawan nafsu dan berahi untuk mencintai.. dia yakin dengan cinta Yang Suci...

X pandai andai aku berhadis atau berdalil... tapi itu apa yang aku tahu.. apa yang aku dengar dari ustaz dan ustazah... bukan itu yang aku harapkan.. tapi aku Cuma berkongsi sebuah pemikiran... cinta di kaca TV.. di radio.. di novel2 cinta... malah di lagu2 asmara... semua tipu belaka... hurm~~~

No comments: