Wednesday, July 20, 2011

~saya suka biru tapi saya pilih purple~

assalam dan selamat sejahtera semua::::

aku nak tanya korang... apakah warna kegemaran korang??? adakah korang suka warna merah? hijau? kuning? biru atau ungu? tak pon korang suka warna pelangi? 

ok, aku suka warna biru... kenapa? dulu sebab nama aku permata biru... lama2 sebab aku suka tengok langit... cantikkan langit biru.. pastu aku suka tengok air laut.. luaskan laut yang biru... kemudian aku terpandang pula sebuah pemandangan... damaikan warna biru tu... jadi aku pon jatuh cinta dengan biru... 

tapi... satu hari aku tengok baju di dalam almari aku... aku x der pon baju biru... ada??? mungkin sehelai... tapi peliknya aku banyak baju ungu.... kenapa yer??? aku minat biru.. tapi aku memilih purple...

macam blog nih... istana biru... tapi bila aku mula memilih warna untuk di hias... aku memilih purple... kenapa tak biru??? persoalan nih aku pon x dapat jawab melainkan aku hanya boleh bagitau... biru tu yang diminati... tapi purple nih yang paling sesuai untuk blog nih kala ini...

dan begitu juga lah dengan cinta... cinta x bermakna harus memiliki... mungkin kita jatuh cinta bila melihat dan memandang... tapi hati kita lebih sesuai untuk memiliki cinta yang lain yang lebih layak buat kita...

p/s::: sebab ramai yang bercerita tentang cinta... saya cuma nak mereka yang bercinta itu faham... tak semua cinta itu akan terus dimiliki.. cinta bukan bersama jodoh.. tapi jodoh selalu bersama cinta... letak lah cinta pada Ilahi.. nescaya dia akan berikan cinta terbaik buat setiap hambaNya.. :)

6 comments:

Ismi Azraf said...

Wa alaikum salam.

Saya suka warna cerah.
Biru awanan dan lautan.

ZIPPO MILLER said...

Setuju sokong dan Benar : Cinta bukan Jodoh...Jodoh adalah cinta......Srius Zippo suke pengertiannya

Nilam suhana said...

farisz::: tenangnya..kan???

zippo::: thanks zippo....

snow queen said...

sy suka warna pelangi...:)

cik sakdi said...

same lah, kite suke warne pink. tapi dulu barang se,ua warna itam n warna lain. pastu set kat mind beli ape2 mst merah atau pink.

Mr.Superman said...

warna juga mempengaruhi mud seseorg. ;)

abg ske pink lembut,cyan dan juga peach..senang kata wrna2 yg lembut la.hehe ^^ lelaki juga berhati lembut tau..kui3 :P