Friday, July 22, 2011

mata itu untuk melihat

hai... selamt petang kepada semua yang berkunjung...

hari nih mood saya adalah malas... tapi sayakan dah bagitau saya x nak orang yang masuk blog saya hampa... kecewa.. berduka... heheh.. bajetkan saya nih??? tul tak??? adoi... jangan jujur kata salah k...

ok.. mata itu untuk melihat... ada ke orang guna mata untuk wat benda lain??? x der???
 ada la.. mata juga untuk merenung... mata juga untuk menangis... mata juga untuk kita lihat kebenaran... mata juga untuk kita lihat kepalsuan... mata membantu kita dalam belajar erti kehidupan... mata membolehkan kita meluah rasa di hati... mata sangat unik dan menimbulkan lagi kecantikan... kejelitaan.. dan sinaran dalam kehidupan...


 ha!!! banyak kan fungsi mata tuh... walau macamna jua bentuk mata anda, sepet ke, juling ke, bulat ke, kecil ke... mata tetap punya fungsi yang sama...
 dimanakah anda letakkan mata??? benarkah mata yang ada dua dimuka anda itu??? benarkah mata yang cantik di wajah anda itu??? ya.. benar.. tapi letaklah mata ditempat lain juga... iaitu, mata hati... mata hati itu lebih tepat dan bermakna... jadi kalau kita ingin memandang sesuatu, tak cukup dengan renungan mata yang cantik... serlahkanlah dengan pandangan mata hati yang menarik... 

sekadar bingkisan dan perkongsian... sebab hidup insan nih kadang2 kita terlepas memandang yang baik... seringkali kila mengulas apa yang buruk.. buka lah mata hati, maka segala keburukan akan punya alasan, dan kebaikan akan menjadi teladan... yang baik kita contohi, yang buruk sama2 kita hindari... sekian.. :)

5 comments:

Nurasyiqin said...

yer betul tu..kadang kadang nafsu membutakan mata hatu..=)..mekacih singgah blog cikin miss nilam suhana..hehe

Jiejah Gorjes said...

dari kerana mataaaaa...yg menguasai jiwa..ohhhhhhhhhh aku tergoda..aku tergoda terkecewa...dari kerana mataaaaaaa...opsss terkarok plak kihkihkih...

dah la lirik main hentam lak tuh kihkihkih ampun kn sy tuan rumah larikkkkkkkkkk

ZIPPO MILLER said...

Sokong...ade due bende boleh melihat...iaitu mata kat kepale ni ngn mate yang dalam hati...2-2 memberikan kelebihan pada manusia..pokok pangkal manusia tu sendiri nak gune arah baik atau buruk hurmmm kan kan kan

PeRmAtA bIrU said...

hahha.. ya betul zippo...

oh ada org karok sini lah..:) thanks jiejah,singgah karok:)

cikin:: :)

erika nuris said...

insyaALLAH...
mcam lagu..pandangan mata selalu tertipu pandangan mata selalu tersalah...pandnagan hati itu yang hakiki..andai hati itu bersih..