Saturday, July 9, 2011

AnDaI aKu BuRuNg...




andai aku burung...
akan aku terbang ke awan tinggi,
mencari sebuah damai dihati,
menyanyi riang tiadalah sepi,

andai aku  burung...
akan ku tawan hati yang bimbang,
akan aku siul lagu rinduan,
agar senyuman indah kelihatan,
andai aku  burung...

akan aku renung dari pohon yang tinggi,
akan aku lihat segala budi pekerti,
agar tiada yang mengguris hati,

andai aku burung...
akan selalu aku terbang tinggi,
jangan sampai tertembak mati,
atau disangkar berhati sepi,
indahnya kau burung...

hidupmu bebas tiada terhalang,
pemburu mencari membuat kawan,
memang tertakdirnya engkau berpasangan...

pergilah burung,
terbang lah kau ke awan,
moga bahagia hidup berkawan,
temanilah setiap hati2 yang sedang tidak keruan,
kerana...
hati itu memandang indah pada ciptaan Tuhan,

menenangkan disegenap keluhan,
mendiamkan hati kegelisahan...
andailah aku burung
bebaslah aku dari tawanan
hidup penuh ranjau dugaan
namun kekuatan sentiasa aku pohonkan
agar masih mampu menguntum senyuman....

1 comment:

snow queen said...

andai aku burung..aku ingin terbang ke pahang sekarang....:)sebab nak balik umah...