Thursday, June 30, 2011

hina ke 24 tahun x de bf??? huh!!!

hurm!!! perasaan apakah ini??? aku pon x tau....
aku rasa macam nak marah...
tapi x der la sangat...
sebenarnya biasa lakan? aku suka ym. tapi aku chat ngan kawan2 yang da add aku la...
kebanyakkan aku jumpa kat chat room lakan?
yang add plak semua jenis bleh hormat lagi lakan?
tapi kawan yang aku chat ni laki org
tapi bagus la dia bgtau.. x la aku tertipukan???
just chat2 tentang isu semasa... kongsi2 idea.. citer pasal bola..hari ni kan bola?
pastu pasal anak dia...
tapi tiba dia masuk topik bf tu...
pastu siap kata lagi rugi 24 tahun x da bf...
kalo 24 tahun tak kahwin mak bising oooooo...
huh!!! memang la geram aku baca...
terus macam nak sentap je...

tapi dalam hati ni cool jer...
x la meledak kemarahan aku nih...
nape??? perlu ke kata macam tu???
dah expired sangat ke kalau 24 tahun x laku2??? 
24 tahun x kahwin2 x da bf nape??? takut x laku sangat ke?

dalam kepala otak aku nak je bidas...
wat pe berlaki kalo tengah2 malam laki dok chat ngan pompuan lain???
nampak sangat x setia...
tapi aku malas nak cari gaduh... so aku pedulik kan aja la chat dia...
huh!!! siap nasihat suh cari bf lagi... 
jodoh x payah cari la.. da sampai seru sok ada la.. kalo da x de seru x pe... 
nak wat macamnakan??? tu keja Allah...
bukan aku bleh paksa2.. silap kahwin kerana nafsu sok..kan susah.. 
KAHWIN
besar tu erti dia..bukan untuk sehari dua... sampai khiamat kot...
hurm~~~

bagi aku wat pe nak tergesa2 benda nih.. bila da sampai masa ada.. ada lakan?? tapi kata2 org nih bleh wat stress tau... 

p/s:::bek aku layan baca entri2 blogger lain.. ada gak unsur nasihat yang boleh membuka minda aku nih... 

6 comments:

Hans Hanis said...

24 tahun muda lagi
bro tu gelabah jer kan
hahaha
biarkan dia
nak kahwin bukannya macam beli barang
kena pilih betul2

Kisah Joyah Dan Bedah

Anonymous said...

sabar2...ade jodoh ade la..tapi tak salah kan kalau cik istana biru mencari mencube untuk bertemu jodoh tp yg lain kje Allah...dowang mmg mcm tu main ckp lepas jek.mentang2 la da laku.kaki kan aje!ahahahaa...

Nilam suhana said...

hans::: kan? muda lagi... tu la.. kalo kahwin macam beli barang x pe... ni beli rumah pon belum tentu sama...

oja::: ha..memang rasa nak kakikan saja masa tu.. selamat jauh...

chachazainal said...

cik nilam darling..tak yah nak risau...Allah dah ciptakan kita berpasang-pasangan... maybe skrg kita tak jumpak dia lagi sebab Allah dah takdirkan kita jumpak dia kemudian hari..ada hikmah disebalik tu..jgn cepat mengeluh ok sis..!

chill..!!

psss...kawan akak..si Otto tu pun 25 tahun baru jumpak calon..relax le..:P

chachazainal said...

cik nilam darling...

chill..!

Allah dah ciptakan kita berpasang-pasangan...maybe sekarang dia tak temukan kita dengan pasangan kita lagi..maybe bukan hari ini..tapi esok siapa tahu..jgn sesekali mengeluh ok.. ada hikmah puteri nilam ni tak ditemukan lagi dengan putera idaman..

pss...kawan si otto tu 25 tahun baru jumpa teman...so chill dear..jgn tensen2..tak baik

Nilam suhana said...

missterebozudotdot::: thanks for the advice... heheheh