Thursday, June 30, 2011

BILA HATI MULA MENYEPI... SUNYI


Betul hati ni semakin menggila... menggila dengan segala rasa.. segala derita... kalau aku tahu sesakit ini racun cinta... sungguh... aku x akan bermain dengannya.. sungguh x akan aku terima untuk melaluinya...

Dan aku x akan lalai mengingati Pencipta... Tuhan yang Maha Berkuasa... x akan aku cuba melupakan pesan Rasul KekasihNya.... dan x akan aku durhaka kepada kedua ibu bapa... durhakakah aku sebagai seorang cahaya mata???

Mungkin kadang2 aku berdengus kekerasan dek kerana sebuah kemalasan... mungkin kadang2 aku membentak kesungguhan dek sebuah tersalah tafsiran... namun aku sangat menyayangi mereka... andai Allah memberi aku satu semangat untuk menurut segala yang diminta... aku x akan persiakan... namun naluri si anak dara... naluri seorang remaja... mengapa adakala begitu keras bunyinya... tahukah mereka juga punya cinta dan bisa tersiksa...

Benar... bila Tuhan menguji kita dengan kesepian... kita akan mula merenung mencari kebahagiaan... walaupon kebahagiaan di depan mata yang tak mampu kita jaga... yang x mampu kita rasa... dan kita mula belajar menghargainya....hargai setiap saat kebahagiaan yang menjadi milik kita... hurm...

No comments: