Friday, June 24, 2011

berbadan berat pon ada perasaan tau...berat dah turun???



#
 Domain nameSizeLoad TimeAverage Speed per KB
1nilamsuhana87.blogspot.com/116.53 KB0.16 seconds0 seconds


ok2... tadi timbang berat blog... pastu tengok2 dah ringan la... pandai x dia diet??? hahhah
x caya??? cuba tengok BERAT BLOG ni sebelum ni...
ha dia da turun bape KB erk??? lebih kurang 16 KB la...hahah ok la tukan...
slow2 la kalo nak diet ponkan???
adoi.. blog da turun berat... tuan blog bila lagi...

bukan x nak la... saya ni nak sangat la kurus...
tapi macam2 cara da cuba macam tu juga...sekarang dah fed up...
perasaan orang berbadan besar nih sebenarnya halus tau...
sensitif dan kurang keyakinan...
jadi,
dalam sesetengah perkara kami akan menjadi lemah...
memang la orang kalau nak kurus kena bersungguh2... 
cari jalan...
korang rasa kenapa saya masuk seni persembahan???
minat...
tu memang lakan?
tapi sebenarnya saya mencari jalan supaya badan saya boleh bergerak pantas..
ada stamina.. semua org sedia maklum..
lakonan di pentas teater perlukan stamina dan lontaran suara..
walau x sehebat mana saya masih mencuba... 
mungkin satu hari nanti saya boleh kurus dengan lakonan yang banyak latihan...
komitmen dan pergerakan...
itu salah satu jalan saya cuba untuk jadi kurus..
ubat diet???
dah habis duit dah beli ubat diet...
x kira la femes ke x..
asalkan selamt...
tu pon berkesan hanya sementara... 
nape saya x maintain??
waktu x cukup... masa nak membelai body x cukup...
saya plak jenis lembab... memang lakan???
nasi nape makan banyak???
buat pengetahuan semua... sebabkan kadang2 rushing sangat..
saya pernah terlupa yang saya belum makan apa2 pon pada hari berkenaan...
perkara ni selalu terjadi...
bila badan lemah... baru teringat...
diet seimbang??? nasihat pakar dietition selalu saya ikut...
tapi x bape nak menjadi gak...
saya malah jatuh sakit.. kurang vitamin dan zat besi...
kurang darah merah...
apa saya mampu buat...
bukan saya minta pon nak berbadan berat dan nak jadi montel...
kalau saya boleh buat pilihan mestila nak badan macam modelkan??? 
itu lah nasib namanya... moga saya kuat...

6 comments:

cik aisha said...

insyaallah...nanti akn dapat berat yg diingini.montel pun comey ape dan selagi tak ada masalah dengan kesihatan kn.jgn sebab nk kurus jatuh sakit lak...^^

PeRmAtA bIrU said...

hehhe.. insyaAllah... thanks Aisha...

Lia-De-Pinky-Leo said...

tpi sy nak tmbah berat... mkn mcm2 pun x naik2.. huhhuuh..

Nor Adilla said...

nilam...sihatkan bdn tu lagi penting ok.kurus pon kalo xsihat xbaik jugakkan...jgn sedih.org boleh ckp apa je.badan kita..kita tahu mcmana..:)

PeRmAtA bIrU said...

Lia-De-Pinky-Leo::: kalo bleh transfer isi.. sanggup saya kongsi sikit ngn awak..hehehe

kak adila::: thanks akak.. i try my best....:)

3no gr33ny said...

terkadang badan kita ni ikut genetik jgk..diet ke bsenam ke buat hape je pon..dah genetik macam tu..maka bersyukurlah kita sebagai hambaNya kerana diberikan kesihatan yang berpanjangan

*ni ayat pas belajar teori perkembangan manusia..huhuhu...

sini hamba mahu kongsikan cerita sikit dengan si puteri....
kawan kakak hamba yang sudah pon mengikat tali pernikahan ada bersahaya bahawa..
"yang kurus sedap dipandang dan yang berisi itu sedap dipegang"
jadi puteri nak bakal suami puteri nanti hanya pandang ke?? huhu... (hamba tinggalkan dengan soalan cepu cemas sikit =))