Friday, May 20, 2011

INI PESANAN PUTERI UNTUK PUTERA HATI

dah lama rasanya nak tulis entri nih..tapi selalunya lupa ajer... jadi malam nih ingat..tapi idea macam lari2..namun nak gak tulis....
sebelum tu nak bagitau semua orang... saya sekarang dalam delima..delima yang mungkin ramai org lalui..kita manusia sama saja..secara psikologi kita semua sama saja..tetapi hanya cara yang kita ambil tu berbeza atau hampir serupa... dalam usia hampir mencecah 25 tahun nih..mula la nak pk tentang kawen...ramai ooo kawan2 yg dah kawen..yang dah ada anak pon apa kurangnya... hurm..mula la bimbang tambah risau la sangat....

tapi bila ditenung lama2.. x risau pon sebenarnya... cuma risau macamna la si suami tu nantikan??? yaAllah mudah-mudahan yang terbaik yang telah diciptakan untuk ku... jadi post ni sebenarnya..nak mengeluarkan rasa hati tentang lelaki impian ku...


<INI PESANAN PUTERI UNTUK PUTERA HATI >

WAHAI PUTERA HATI:
aku harap kau seorang lelaki yang baik.
seorang yg sangat penyabar.
seorang yang ikhlas terima aku kerana Allah,
aku harap jangan la kau mengharap lebih dari ku..
jgn terlalu ego..kalo ko tinggi darjatnya..renunglah ciptaan manusia semua sama..
jika kau rendah kedudukannya dari ku..fahamilah aku perlukan lelaki sebagai suami,teman dan sahabat..
bukan musuh yang dengki dan selalu mengajak aku bertengkar.
tolonglah bimbing aku mendekati syurga,, sesungguhnya kaulah pintu syurga ku yg nyata..
bila sudah ada cahyamata... jadilah seorang ayah yg terbaik untuk anak2.. suami yang terbaik untuk seorg isteri... bukan kesempurnaan yg aku hendak..didiklah kami kejaln ilahi..
kalo aku bkn ank yg sgt baik..jadikanlah ank2 kita anak2 yg baik...
percayalah.. kalo aku merungut...itu tandanya aku perlukan perhatian..
sebagai isteri.. aku ingin bekerja.. aku ingin megurus keluarga dan aku ingin bermesra...
jadi wahai putera hatiku... fahamilah.. cinta ku yang satu nanti hanya untuk mu.. 
janganlah kiranya aku diduakan dengan 3 tempat kosong dihati mu...
jika tempat pertama kau cintai ku sebagai is3... jadikanlah tempat kedua sebagai ibu anak2 mu, tempat ketiga sebagai teman dan yang keempat sebagai kekasih hati... aku mohon wahai putera hati ku... jangan lah pernah berhenti mencintaiku...hurm...

inilah beberapa permintaan ku buat putera hatiku... jika dia telah aku temui.... aku ingin dia membaca permintaan hati ini... bukan orang kaya yg aku harapkan..tapi insan biasa.. yang boleh ku anggap dia perlindung ku di dunia dan membimbing ku ke syurga... 

wahai putera hatiku maafkan segala kesilapanku sepanjang hidup tanpa bertemu mu ini... 
lot of love..

No comments: