Wednesday, April 27, 2011

blog vs facebook

aku nak kasi tau ni... inilah sambungan yg aku bgtau tu... ok yer... aku suka dan telah jatuh cinta dengan blog..yer la aku budak baru belajar kat sini yer... so bila aku dah pandai sikit n mula terdedah dengan ramai kawan..love u all.. pastu aku mula didedahkan ngn blogwalking.. aku sangat suka berblog.. aku wat blogwalking bukan la juz tinggal kesan nak suh org folo... aku sebenarnya..nak tau cerita hidup manusia lain.. biar aku ada rasa bersyukur, ada rasa inigin mencapai..dan ada impian hidup.. selain tu aku nak gak tau ilmu2 yang dapat kita kongsi bersama.. dan aku jumpa satu blog nih... ok... blog tu nama ABADIROMEO... nanti korang search la k.. ...aku da letak link... mula2 aku buka sebab ada entri dari blog yg lain(aku dah x ingat blog sapa) mention nama blog nih..so aku buka... aku dapati banyak benda yang bro ni kongsi dengan pembaca.. walaupon ada yang 18 sx.. tapi x la over sangat.. macam sebuah peringatan dan nasihat... ada juga kajian2 yang dia letakkn.. eh.. memang best la entri dan perkongsian cerita dia... huhu... ada lagi la 2 3 blog yang aku suka baca.. so kiaranya ada faedah lakan???? 
 dan facebook.. dulu aku gila fb tau... aku pon tak tau apa yang aku gilakan.. tapi sekarang aku rasa blog lagi best.. ya fb bleh tegur kawan.. ikat silaturrahim yg jauh.. tapi hampeh... kalo fb aku tu.. yg mengomen org depan mata ni.. yang bleh jumpa terberetuh bahu kat mana2... yang jauh dan susah nak bertegur tuh.. ada la 2 3 org... tapi majoriti nama jer on9 sama2.. kadang2 aku cuba tegur.. x ada balasan.. sedihnya komen dibiarkan begitu... so aku da takut nak tegur... fikiran positve yer... dia x perasan ada komen...
ada yang aku add.. x nak approve.. ok aku bukan pelajar hot yer dulu n selamanya.. so x payah approve... 
satu aja kebaikan fb jimat kredit aku... semua info xtvt ada.. grup bleh wat discussion x payah jumpa kat luar.. fb da memadai... huhu.. bagus juga la fb nih... tapi macam time2 yg x da apa nak dibincang dan dijadikan xtvt.. fb sangat membosankan dan selalu bagi aku sentap.. aku komen kat org.. org x bals.. siap bleh skip komen aku n komen org len punya komen..huhu..mals la nak sentapkan diri dah.. :(

ok.. sekarang aku rasa.. let me fall in love wif my blog.. n blog kawan2 yg lain..huhu... love...peace...

2 comments:

abadi romeo said...

teriama kasih kerana promote abadiromeo kat sini.Tak tahu camne nak balas.Sudi-sudikanlah singgah jika ada kelapangan

Nilam suhana said...

huhuhu...x perlu balas la cik abadi... hahahah... entri anda memang sgt banyak info...